כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

כך מקפל ביבי את ישי: הבטחות תמורת הקפאה

ביבי מציע לאלי ישי 'סוכריה' כדי שיירד מהעץ ויתמוך בהקפאה: עשרות מכרזי בנייה בתום ההקפאה • במהלך היום יביא יו"ר ש"ס את השאלה בפני הגר"ע • מסתמן: היום הצבעה בקבינט

הבטחות בלי ניירות. נתניהו עם ישי. צילום: פלאש 90
הבטחות בלי ניירות. נתניהו עם ישי. צילום: פלאש 90



אלי ישי מחפש סולם לרדת מההצהרות החד משמעויות שלו נגד הקפאה נוספת?

לקראת ההצבעה בקבינט על נושא ההקפאה מנסה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לגייס לצידו את כל מי שניתן לגייס.וכך, הלילה, בפגישה חשאית נפגש נתניהו, מלווה בשר הבטחון אהוד ברק, עם שר הפנים אלי ישי, בניסיון אחרון לשכנע אותו לתמוך בהמשך ההקפאה, וזאת למרות שההתחייבות בכתב שביקשה ש"ס לקבל מהבית הלבן, טרם ניתנו ולא ברור אם יינתנו.

בשלב זה עומדים אנשי ש"ס על עמדתם, לפיה בשלב זה מתעקש הגר"ע יוסף על דרישתו לקבל את כל ההבטחות בכתב. יחד עם זה, לאחר הפגישה הלילית, לא ברור כלל לאן מועדות פניו של ישי מבחינת ההתנגדות להקפאה. בלשכתו, אגב, לא מאשרים ולא מכחישים את דבר קיום הפגישה.

במהלך הפגישה ניסו נתניהו וברק להבטיח לישי 'סוכריה': הבטחות על מתן אישור לפרסום עשרות מכרזי בנייה ביו"ש, מיד לאחר תום חודשי ההקפאה. מן המפורסמות היא שגם לאחר שהסתיימה ההקפאה הקודמת, במהלך ימי חול המועד סוכות, לא חידש ברק את אישורי המכרזים וגרם בכך, למעשה, להמשך ההקפאה בפועל.

הפגישה הלילית מהווה המשך למסע הלחצים הכבד המופעל על ש"ס.

אתמול בצהרים נפגש נתניהו, יחד עם שליחו למו"מ עו"ד יצחק מולכו, עם שרי ש"ס החברים בקבינט ישי ואטיאס. כפי הנראה במהלך היום יביא ישי את הדברים בפני הגר"ע כדי לקבל ממנו הוראה כיצד לנהוג אם וכאשר יועלה נושא ההקפאה להצבעה.

אין ספק כי הלחץ התקשורתי, יחד עם ההפגנות מול בתיהם של שרי ש"ס, פועלים אף הם את פעולתם. יחד עם זה, ברור כי המילה האחרונה שמורה לגר"ע, שהוא בוודאי אינו מושפע מדעת קהל כזו או אחרת.

ביבי מהתל בש"ס

בתוך כך מפרסם הבוקר 'הארץ', כי נתניהו מהתל בש"ס.

הידיעה מצטטת פקיד בכיר בממשל האמריקני המספר, כי נתניהו אינו מגלה לש"ס את האמת בנוגע למדיניות האמריקנית בנושא מזרח ירושלים. "בניגוד למה שנתניהו אומר לש"ס, אם העסקה תצא לפועל, הממשל מתכוון להמשיך וללחוץ על ישראל לשמור על שקט במזרח ירושלים במהלך 90 הימים של ההקפאה", טוען המקור.

לדבריו, נשיא ארה"ב, ברק אובמה, העביר כבר באפריל 2010 מסר מילולי ליו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, ולפיו ארצות הברית מצפה מכל הצדדים להימנע מפעולות שיפגעו באמון, כולל מזרח ירושלים. אובמה הבהיר באותו מסר, כי ארצות הברית תגיב באמצעות "צעדים, פעולות ושינויי מדיניות" לכל פרובוקציה שתתבצע במהלך המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים.

ואלו פעולות נחשבות כמפרות אמון? ובכן מדובר בהודעות על תכניות בנייה גדולות במזרח ירושלים, פינוי תושבים פלסטינים מבתיהם והריסה של בתי פלסטינים. אגב, לדברי הממשל, אין הבדל בין שכונות יהודיות לערביות במזרח ירושלים, וכי כל מקרה ייבחן לגופו כדי להחליט אם מדובר בפרובוקציה וכיצד יש להגיב עליה.

"מה שביבי מספר לש"ס, כדי להרגיע אותם בנוגע למדיניות ארה"ב במזרח ירושלים, זו פשוט לא האמת", מציין המקור.

לתשומת ליבם של שרי ש"ס, שמתכבדים בזאת להביא את הידיעה אל ביתו של הגר"ע יוסף.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}