כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

"העובדים הזרים באים בכמויות. כמו נמלים"

רבני פרדס-כץ יצאו במכתב חריף נגד הסודנים, ובתל-אביב נרצחה עובדת זרה • צוות 'בחדרי חרדים' יצא לסיור בשוק התקווה - ולא הצליח לשמוע מילה טובה אחת • "הילדים מפחדים לצאת מהבית, מחירי הדירות ירדו, אבל הממשלה לא עושה דבר" • פרק ראשון בסדרה

"העובדים הזרים באים בכמויות. כמו נמלים"

שעת בין ערביים. בשוק של שכונת התקווה, ההמולה רבה. אין כאן אינפלציה מיוחדת של מכירות, אבל יש כאן נושא לוהט שמצליח להפר את שלוות התושבים: העובדים הזרים והפליטים הסודנים שהשתלטו על המדינה.

יצאנו לשוק התקווה, כדי לשמוע על הלך הרוחות. תמיד טוב לשמוע מה יש לומר לאנשים שמאחורי ה'באסטות', ובפרט כאשר מדובר בנושא הנוגע לליבם.

אלבר, בעל דוכן בשוק המקומי, אומר לנו: "אנשים אשכרה מפחדים כאן בלילות. מחירי הדירות ירדו. מבוגרים מפחדים שיגנבו מהם, שיכייסו להם את הארנק".

• מה אתם עושים כדי למגר את התופעה?

אלבר: "לנו אין מה לעשות נגד זה. הם באים בכמויות. כמו נמלים. רק הממשלה יכולה וצריכה לעשות מעשה – לגרש אותם".

מצאנו גם מישהו שחושב כי הוא יודע חשבונות שמיים.

"אני מרגיש שמאז שהם באו, הארץ שלנו נהייתה מקוללת", אומר לנו הירקן יעקב כהן. "ה' מעניש אותנו על כך שאנו מביאים את הגויים האלה לפה. אנשים כאלה לא מתאימים לארץ שלנו".

לרחמים, נהג המונית המתגורר בשכונה זה יובל שנים, יש הסבר ענייני לתופעה: "הם באו מצוקה קשה. לכן אולי הם מתנהגים כאילו אנחנו חייבים להם. ההתנהגות שלהם ברואטלית. כמו שיכורים. הממשלה צריכה לדאוג לזה. אני אומר לך: זה עלול לפגוע לנו בחיים".

רחמים, שאינו חובש כיפה לראשו, מצליח להפתיע אותנו עם הטיעון הבא: "גם הדת שלנו נפגעת מאוד בגללם. הם הרי נוצרים, וחלקם מתחתנים עם יהודים וגורמים להתבוללות. בקיצור, הערבים כבר היו עדיפים מהם".

התושבים והסוחרים בשכונה מרגישים כי אין בכוחם למגר את התופעה. ובכל-זאת, יש מי שבוחר בסנקציות כנגד העובדים הזרים. "אין ברירה, הילדים מפחדים לצאת מהבית", אומר סימן טוב אשכנזי, בעל עסק בשכונה.

• אז מה אתה עושה בעניין?

"בחיים לא מכרתי להם דבר. והאמת, אני גם לא יכול למכור להם כי הם פשוט מסוכנים".

"נכון שהייתה כאן הפגנה", אומרים התושבים, "אבל אם זה היה חד-פעמי, אין סיכוי שזה יעזור".

ואולי עכשיו, אחרי הכתבה, יש מי שיבין טוב יותר את המאבק שניהל אלי ישי בילדי העובדים הזרים, המצליחים להפר את שלוות הנפש של יהודים שבאו בסך-הכל לחיות בארצם.


צילום: יעקב נחומי עריכה: מנחם הלוי
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}