י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

הכירו את הזוכה באולימפיאדת השטייגען

דב אייכלר תוהה איך אדם שפוי מתחבר לסיקור אולימפיאדת הספורט, ומנסה לצייר גירסה חרדית של שטייגען

צילום ארכיון: שוקי לרר
צילום ארכיון: שוקי לרר

דמיינו את הבחור מוישה לוברבוך (שם בדוי) מקבל שיחת טלפון מגדולי ישראל מיד עם זכייתו במדליה בתחרות הש"ס הבינלאומית.

לקרוא למחרת ב'המודיע' על הוריו המספרים בבכי ובהתרגשות על ההישג האדיר של בנם היקר, ומשתפים בפרטים מעניינים מינקותו של נער הפלא. איזה שקדן היה! כמה כבר ראו עליו מבטן ומלידה כי עדיו לגדולות.

בשערי העיתונים החרדיים יראו תמונה ענקית של מוישה נוגס במדליה ואומר משהו כמו, "בסיעתא דשמיא, למרות החששות, עשיתי את זה, הבאתי מדליה אולימפית, אני אלוף!" וסופר 'המודיע' בבורו פארק ידווח היישר מזירת התחרות על ההיערכות בשעות שלפני, הדרמה מאחורי הקלעים, כאשר הר"ם שאחראי על אחד המתמודדים שכח להביא קצות החושן והכל היה נראה אבוד, איך בניגוד לכל הסיכויים וההשערות, למרות ההתמודדות, הביס מוישה את נציג סטאמפורד היל בתחרות, מנחם דארלייגט.

לראות אלפי חסידים מקבלים בשדה התעופה צעיר חרדי בן 25 שהביס את יריבו (גם שמו האמיתי שמור במערכת) באולימפיאדת בורו פארק למקצה של יממה רצופה בלימוד מירב דפי הגמרא במשקל שוטנשטיין.

כתבי הרכילות החרדיים באתרים יסקרו את ההכנסות של מוישה בעקבות הזכייה, מאה אלף שקל מבורסלינו, רבע מיליון מבגיר על היצמדותו למכנסי החברה לאורך התחרות, ומכנסי שי שאול שהיו נותני החסות הרשמית של מוישה, עוד לפני שידעו שהוא יקצור את הפרס.

צעירים מכל מוסדות התורה בארץ ובעולם ישלחו מכתבי הערצה למוישה, על כמה שהוא מהווה בשבילם השראה ונוטע בהם רצון שמעניק להם כוח להמשיך להילחם ביצר ולשבת ללמוד עוד ועוד תורה.

מאידך, יהיו גם ראיונות עם המפסיד שיספר על רגעי השבר והאכזבה באותו רגע דרמטי שהבין שהוא כבר לא ינצח, על שיחת הניחומים שקיבל מראש הישיבה שלו שאמר עד כמה שהוא גאה בו שהגיע עד להיכן שהגיע, וכמובן לסיום יצהיר המועמד הסטאמפורדי שהוא לא מתייאש, ומתכנן בעזר השם לזכות במדליה בגולדרס גרין 2020.

מגוחך? אני יודע. רציתי שגם אתם תדעו.
אולימפיאדה ספורט מדליה חרדים לימוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}