כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

גישייד לסטודנטים: "צריך לעודד חרדים לצאת לעבוד"

עימותים אלימים בין סטודנטים לשוטרים בת"א • מנחם גישייד, עוזרו של סגן שר הבריאות, שהגיע לזירת ההפגנה: שינוי קיבלה 15 מנדטים מהשנאה, ואתם לא ראיתם שקל

בהפגנה. צילום: פלאש90
בהפגנה. צילום: פלאש90

לאחר הפוגה של מספר ימים חזרו הערב (ד) הסטודנטים להפגין במחאה על "חוק האברכים".

את ההפגנה קיימו הסטודנטים מול תיאטרון 'הקאמרי' בתל-אביב. המשטרה, שניסתה להשליט סדר, חסמה מספר רחובות סמוכים והבטיחה כי מפגינים שייכנסו לאזור יעצרו. בנוסף, התפתחו עימותים אלימים במיוחד בין הסטודנטים לשוטרים.

הסטודנטים הפגינו בתחילת הערב ברחבת מוזיאון תל-אביב ונשאו שלטים של תמיכה בחוק האברכים האלטרנטיבי, אותו הציעו בתחילת השבוע לחברי הכנסת.

המשטרה עצרה שבעה סטודנטים, לאחר שאלה ניסו ליצור מהומה וזרקו אבוקות עשן על הכביש. פעילים שנשאו עימם צמיגים והיו בדרכם למקום ההפגנה הורחקו על השטרים.

בהפגנה האלימה נפצעו ארבעה שוטרים באורח קל.

יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, נפצע באורח קל ופונה לבית החולים מגז מדמיע שהותז לכיוונו, אמר לאחר מכן כי הוא מודה שחלק מהסטודנטים איבדו שליטה, אך הבהיר כי הם לא יתנו למשטרה "לעצור את המחאה".

הוא הוסיף: "תסכולם של הסטודנטים התפרץ היום כתוצאה מהיחס האטום של הממשלה, שמפלה את הסטודנטים ביחס לאברכים במקום לעודד תעסוקה בקרב הציבור החרדי.

בתחילת המחאה הגיע למקום מנחם גישייד, עוזרו של סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, ועיתונאי ב'המודיע'.

גישייד הביע את דעתו על מחאת הסטודנטים בפני כתב 'וואלה', ואמר: "פוליטיקאים רבים מתפרנסים מהאיבה בין הסטודנטים לחרדים. שינוי קיבלה 15 מנדטים מהשנאה, ואתם לא ראיתם שקל מזה. אני חושב שלכם מגיע כסף, חושב שצריך לעודד חרדים לצאת לעבודה. הממשלה צריכה להכיר בתארים של אברכים כתארים אקדמיים, לא פחות מסטודנטים שלומדים 'חרקירי יפני'. יש לנו יותר מדי אויבים מבחוץ כדי שנאפשר לעצמנו להיות מפורזים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}