כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

2 מודעות אירוסים ועיתון נבזי אחד

עיתון 'מעריב' רץ בנבזיות להוציא את דברי הרב שמואל אליהו מהקשרם, והשדרן מתי גולן קיבל 'קצרת' מהדברים • וגם: אלו מודעות אירוסים מפתיעות התפרסמו היום ביומונים?

הרב שמואל אליהו בכתיבת אות. צילום ארכיון
הרב שמואל אליהו בכתיבת אות. צילום ארכיון



'נוק אאוט' בשידור חי


לא צריך להסכים לכל מה שהוא אמר בראיון איתו, בודאי שלא לכל הצעדים הננקטים לאחרונה למיגור כל הערבים מהעיר צפת, עד שעוד מעט לא יישאר בה גם גוי של שבת, כדי להבין על מה ונגד מי מתנהל כאן עיקר המאבק.

ראיון מקיף עם הרב שמואל אליהו, רבה של צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית המוביל את המסע להרחקת הערבים מצפת, עומד להתפרסם בסוף השבוע ב'מעריב' ובו מובהר הכל. כבר היום שווה הריאיון הזה בעינינו להתייחסות, ולו רק משום שהוא שימש הבוקר כ'ג'ימבורי' להרב אליהו, לתפוס ממנו 'שוונק', להשתלט על הלוע היורה של אריה גולן ולהשתיקו בשידור.

לא רבים, ובקושי מעטים, הצליחו לעשות זאת לפניו.

על פני שני העמודים הפותחים את קובץ החדשות של עיתון 'מעריב' היום, מופיעים עיקרי הדברים של הרב אליהו שיופיעו בשמו במלואם בעיתון השבת. חסכנו לעצמנו בהוצאות והסתפקנו במה שמתפרסם היום. המוטו של הדברים כפי שמופיע שם תחת הכותרת המעוותת שנתן העורך לכתבה - "הלכות גזענות" - הוא המשפט: "יהודי צריך להבריח את הערבים".

באיזה הקשר הוא נאמר? פשוט קשה להאמין! הוצאת דברים מהקשרם? - הרבה יותר חמור מזה. פשוט עיתונות בשיא נחיתותה.

"יש אחד בעיר שהשכיר את ביתו לשלושה בדואים" - מספר הרב אליהו לכתבת שרי מקובר בליקוב - "הלכתי לבקר אותו. הדיירים שאלו אותי למה אתה מתנגד לנו? , אמרתי לו שאנחנו לא רוצים להפוך לעיר של ערבים. גם אם היה מדובר בתל אביב הייתי מתנגד, על אחת כמה וכמה בעיר הקודש צפת. אמרו לי: אתה צריך להכיר בעובדות. אלה החיים. זו המציאות. ואני לא האמנתי למשמע אזני: הערבים אפילו לא טורחים להכחיש שיש להם שיטה.

זה כל כך פשוט: אחד נכנס לתוך שכונה יהודית, משלם מחיר גבוה וישר היהודים הם שבורחים. באופן טבעי הם לא רוצים לגור לידם".

הרב אליהו ממשיך ומספר כי לשכונת 'עמידר' בצפת הכניסו אשה ערביה זקנה, לכאורה לא מזיקה, ובכל שבת מגיעות לשכונה עשר מכוניות עמוסות בערבים הבאים לבקר אותה. "כל הכפר אצלנו. משמיעים מוזיקה, עושים רעש, מעיזים להתנהג בשכונות היהודיות כמו שלא יעזו להתנהג בכפר שלהם לעולם".

"ברגע שיש יותר משלושה ערבים בשכונה המשמעות ההלכתית היא שהיהודים מפנים להם את המרכז". וכאן מגיע הרב שמואל אליהו למשפט ממנו גזרו הגזענים נגד רבנים את מה שהם מציגים בעיתון כ'מוטו שלו'.

הרב אליהו: "יהודי לא צריך לברוח מהערבים. יהודי צריך להבריח את הערבים. מתנהלת כאן מלחמה על קרקעות, בכסף סעודי, בשטרות אנטישמיים. המטרה שלהם היא לכבוש את הארץ.לייצר מצב שלא נוכל לחיות בה".

קריאתו של הרב אליהו שלא לברוח מפני הערבים הכובשים את ביתך אלא להבריחם, זו שמושמעת ברמת אביב התל אביבית או בשכונת קרית יובל הירושלמית כלפי חרדים ולא זוכה לכל תגובת גינוי, מהווה עילה מספקת למאתיים שלושים וחמישה 'אנשי אקדמיה' לדרוש את הרחקתו מתפקידו. מדובר בקבוצת של אנשי שמאל מוכרים שאינם מייצגים או משפיעים מלבד על... אריה גולן שמיהר להעלות את הרב שמואל אליהו לשידור לשידור ביומן הבוקר ולבקש את תגובתו. השיחה התנהלה בערך כך:

גולן: אתה לא מפריד בין פלסטינים לערביי ישראל?

הרב אליהו: אני פשוט ממלא את מה שנאמר בחוק על תפקיד הקרן הקיימת. מטרתה המוצהרת של הקרן הקיימת לישראל, עוד מימי חנקין הוא ליהד את הארץ, לקנות אדמות מערבים ולמכור ליהודים.

גולן: אבל אתה עובד ציבור והממשלה שלנו מכירה בערביי ישראל כאזרחים שווי זכויות - איך אתה יכול להיות כה גזעני?

הרב אליהו: גם אתה עובד ציבור ואתה מביע את דעתך. מותר לי להביע את דעתי בדיוק כמו שלך מותר להביע את דעתך!

זו הפעם הראשונה שגולן לא התפרץ אל תוך דבריו של המרואיין לפני שהוא הספיק להמשיך בהם. הרב אליהו שכנראה הבחין בדבר ניצל את ה'שיתוק' עד תום, ובזריזות, לפני שגולן הצליח להתאושש מן ההלם והאלם שהיכו בו.

"בוא ואשאל אותך - המשיך הרב - הממשלה הכריזה על פרויקט "יהוד הגליל" מה לדעתך הם התכוונו בכך? "ייהוד הגליל" זה לא הכרזה גזענית? אני עושה בעירי צפת בדיוק את מה שהממשלה הכריזה שחייבים לעשות בגליל כולו!

אריה גולן, שתפס 'קצרת', העדיף לתלות את סיום השיחה "מפאת קוצר זמן". כך נותר לנו מספיק זמן עד לחדשות להנות מה'נוק אאוט' שחטף.

הרב שמואל אליהו היה ודאי רוצה, שכך בדיוק יסתיים גם מאבקו בערבים, שלטענתו, מתכוונים ל'כובשים' את צפת.

שתי מודעות אירוסין


אם בן למשפחת רזאל, זו משכונת נחלאות בירושלים, מפרסם היום את דבר ארוסיו בפרונט של 'יתד נאמן' והשם 'יונתן רזאל' מתנוסס לו שם בתוך מסגרת חגיגית, גם אם כמובן אין הכוונה ישירות לזמר עצמו אלא למישהו ממשפחת הזמר (בסגול), סימן הוא שהדתיים לאומיים ממשיכים לאבד את העוגנים שלהם לטובת החרדים, ואחרי ההפסד ביצוג הפוליטי ובחינוך, הגיעה גם תורה של ה...מוסיקה.

שיהיה במזל טוב.

למשפחת רזאל, לא למנהיגי הציונות הדתית.

אבל אם בן למשפחת רכטשפר החשובה, שמבשרה רקם עיתון 'המבשר' עור וגידים, מוצא לנכון לפרסם היום את המודעה על ארוסי בתו לא רק בעיתון זה, אלא גם בחזית עיתון 'המודיע', כאן, לעניות דעתנו, ניתן כבר לזהות ממש את עקבות המשיח.
בשעה טובה עם ברכת "בקיבוץ בניה לתוכה בשמחה"...



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}