כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

"לא פורש! יש לי מכתב תמיכה מהגר"מ מאזוז!"

במסיבת עיתונאים שכינס שלף ח"כ הרב חיים אמסלם מכתב תמיכה שקיבל הבוקר מהגר"מ מאזוז • "מנהלי מסע הצלב הוציאו חצאי אמיתות" • "חסמו את דרכי לגר"ע!" • "לא אתן את המנדט שלי לאיש" • בפנים: מכתבו של הגר"מ מאזוז

הרב חיים אמסלם במסיבת עיתונאים; צילום בועז בן ארי
הרב חיים אמסלם במסיבת עיתונאים; צילום בועז בן ארי







במסיבת עיתונאים שקיים היום (ד) בצהריים בכנסת, הפתיע ח"כ הרב חיים אמסלם בהציגו מכתב תמיכה, שנכתב הבוקר בידי ראש ישיבת 'כסא רחמים', הגר"מ מאיר מאזוז.

כדרכו, פתח ח"כ אמסלם בדבר תורה, באמצעותו בחר להציג את עיקרי השקפתו. "כתוב בקהלת 'אחד מאלף מצאתי'. פתח, ופירט: מתוך 1000 שיוצאים למקרא, מאה יוצאים למשנה, עשרה לתלמוד ואחד להוראה. התורה היא סלע קיומנו כעם יהודי, היא החזיקה את עמנו במשך אלפי שנים. אלא מה? שהמובחרים שבמובחרים הם אלו שבנויים, גם מנטאלית, ללמוד בצורה רצינית ולהפוך למורה הוראה, דיינים, פוסקי הלכה ואנשי הרוח של העם היהודי.

"למענם אפעל בכל ליבי, כדי שיקבלו מלגה או אפילו משכורת הולמת, שהרי התורה היא היסוד עליה נשען עמנו, מאז היותו לעם. יחד עם זה, למעט אותם בודדים, לכל השאר יש את הערך של פרנסה בכבוד במקביל לקביעת עיתים לתורה".

ואז שלף אמסלם את המכתב של הגר"מ מאזוז, שלשונו הכללי: "אני מעולם לא אמרתי ולא אומר על תלמידי משפטים כאלו. איך יתכן? אני לא מורה לך... אמרתי שההחלטה מסורה לאחרים. אתה יכול להחליט כפי שתחליט".

"אינני מאלו המנסים למצוא חן בעיני מישהו. כל דברי מעוגנים בפסיקות של גדולי ישראל, שלאורם אני הולך", עבר אמסלם אל הקטע השני, שלב המתקפה. "בעת האחרונה, ובעיקר בשבוע האחרון, מתנהל נגדי מסע רדיפה, מלווה בהשמצות, באיומים בחרמות, בהטעיות ובסילופים. עיקרו של המסע בתקשורת הפנים-חרדית, והוא מתנהל מול רבנים שאין להם בעולמם אלא ד' אמות של הלכה ומן הסתם אינם מעורים בפוליטיקה.

"מנהלי מסע הצלב הוציאו חצאי אמיתות והציגו אותם בפני הרבנים, ואכן הם הצליחו! הם הוציאו מכתבים והצהרות חסרות תקדים לרב בישראל! הנה מונח כאן לפני מכתב, ובו מובעת דעתם האמיתית של הרבנים, מהיום!"

אמסלם המשיך בדבריו, כשהוא שב אל פרשת עמנואל, במהלכה הביע דעות ולא שתק. "חזרתי ואמרתי: 'יש אפליה, וצריך לפעול נגדה'. כבר אז רצו לזרוק אותי מהמפלגה. ועל מה? על כך שאני דואג להחזיר עטרה ליושנה, בלי פזילה למקומות אחרים?! בלי לחשוב על מה אמרו בישיבה הזו ומה אמר הרב הזה?!

"מזה מספר שנים, אולי מיום היבחרי לכנסת, מנועה ממני כניסתי החופשית לביתו של מרן (-הגר"ע יוסף), שהנני מוקירו ומעריכו ללא גבול. אין בש"ס, ואולי גם לא מחוצה לה, מי שלמד את תורתו יותר ממני ומי שמצטט את דבריו יותר ממני. צאו ובדקו! פשוט אין! אותי ילמדו מי זה הרב עובדיה יוסף?! חדשים מקרוב באו, טרמפיסטים, ורוצים ללמד אותי?!

"דעותי מעוותות פעם אחר פעם, אך לא ניתנת לי האפשרות להכנס פנימה ולהביע את עמדותי. כשכבר הוזמנתי, בשימוע הקודם בפרשת עמנואל, ונתתי הבהרות במהלך שלושת רבעי השעה, הצלחתי להפוך את הקערה על פיה. הרב אמר, בצורה מפורשת: 'רבי חיים, כבודו תלמיד חכם. מי יכול לפגוע בתלמיד חכם? אני אפגע בתלמיד חכם?!"...



"איני רשאי לתת את המנדט שלי לאיש!"

"את מרן אני מכיר מגיל 17, תמיד ראיתי בו את הפוסק שעם ישראל זקוק לו. כל דעותי הן צורך השעה, ואני מאמין שאם מרן היה שומע את דברי ואת הסברי, היה גם הוא תומך בהם בכל לב", המשיך אמסלם, ועבר אל הנקודה המעניינת יותר מכל: מה הלאה? ולאן דרכו?

"לא נולדתי בפוליטיקה, אינני מאלה שמלבד הפוליטיקה אין להם דבר. אני עוסק תוך כדי עבודתי הפרלמנטרית בנושאים שונים, ואמשיך לפעול למען הציבור. התמיכה כלפי היא רבה, והיא חוצה מגזרים ומפלגות. אני מבהיר ברורות: המנדט שלי שייך חד משמעית, חוקית ומוסרית, לציבור שבחר בי, תמך בי ותומך בי. אינני רשאי לתת אותו לאיש וגם לא אתן אותו!

"התורה, דרכיה דרכי נועם, וכל נתיבותיה שלום. אומרים לי: 'הפכת דתי מחמד, חילוניים אוהבים אותך'. ואני אומר: אני מראה להם את הפנים היפות של התורה, ללא עיוות. צריך למצוא פתרונות כדי שנמשיך לחיות פה כחברה אחת. אמשיך לפעול לשילוב חיי תורה עם דרך ארץ, בצורה ראויה, תוך קידוש שם שמים ברבים".



"מי שהתכוונתי אליו, יודע על כך"

שלב השאלות והתשובות היה מעניין לא פחות. תחילה, ביקשו העיתונאים לדעת האם התכוון הרב אמסלם בדבריו לאלי ישי.

"מי שהתכוונתי, יודע על כך", השיב בדיפלומטיות.

"אבל אנחנו לא יודעים", המשיכו ללחוץ עליו.

"אתם יודעים", השיב להם בחיוך.

"הציבור בחר בך או במפלגה?" - המשיכו לשאול.

"הציבור מכיר את דעותי, אני מוצף במבול של אנשים המתחננים שלא לבגוד בהם. הם אומרים לי 'אתה הקול השפוי, אליך התפללנו, איפה היית 25 שנה?'" - השיב אמסלם.

"אוימת בחרמות?" - נשאל.

"אתם יודעים שכשם שעושים חרם, כך אפשר להתיר אותו על ידי שלושה אנשים. זה לא משפיע עלי".

מכאן ניסו לגרור אותו לנושא ההקפאה. האם יתנגד לה, מבלי להתחשב בדעת מפלגתו? אבל אמסלם לא נגרר לנושא. "בבוא היום, בזמן הנכון, במקום הנכון, אומר את דעתי" - השיב.

ומה לגבי הבחירות הבאות?

ובכן, גם על כך אין לאמסלם, בשלב הזה, תשובה חד משמעית. "לעיתים חשבתי ששליחותי היא בעולם הרבנות, אבל אני מבין שכפי הנראה עם ישראל ירצה לראות בי מנהיג", השיב.

ואם תרצו לראות בזה רמז לכך שיקים מפלגה מתחרה לש"ס ויעמוד בראשה, לא ממנו שמעתם, אם כי הרמז היה ברור לכולנו.


"ואסור להוציא לעז על ת"ח"

וזה לשון המכתב שכתב הבוקר הגר"מ מאזוז:

"פורסם בכלי התקשורת כאילו אני חתמתי על מכתב, יחד עם ה"באבא ברוך" נגד הרב חיים אמסלם שהוא רשע, ויש להתרחק ממנו.

מכתב זה לא ראיתי מעולם, וכמובן לא חתמתי עליו מעולם. בקשר למאמר שפורסם ב'מעריב' בשם הר"ח אמסלם שיש בו כמה משפטים בסגנון של המשכילים מהמאה הקודמת, כתבתית שאינו ראוי כלל לא מצד השעה ולא מצד המקום.

יתכן שזה בעטיו של העתונאי שסילף ועירבב חצאי אמיתות מכאן וחצאי שקרים מכאן "ויצא העגל הזה". בכל אופן יש לחזור מתוכן הדברים שם ולאו לתבוע את הכותב על הוצאת דיבה.

כן מה שפורסם כאילו הר"ח אמסלם בספרו על הגיור "הכניס שינוי (בכוונה) בכל ציטוט מדברי הראשונים כדי שזה יתאים לדעתו" לא ראיתי דבר כזה. והספר הנ"ל הסכימו עליו גדולי הרבנים החרדים בארץ היושבים על מדין. ואסור להוציא לעז על ת"ח בלא ראיה והוכחה. לגבי החזרת המנדט לתנועת ש"ס – ההחלטה מסורה בידי מרן הגר"ע יוסף שליט"א. החותם בצער על חילול השם, הרב מאיר בהג"מ מאזוז".

ודומה כי כל מילה נוספת אינה אלא מיותרת.




תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 107 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}