כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

נתניהו מחכה לניירת: אובמה לא שולח

כל עוד לא יעביר אובמה מסמך הבנות כתוב שחור על גבי נייר, נראה כי החרך המדיני הצר שנפתח - ייסגר • שריה רוט מדווח על ההתלבטות הש"סית ועל ההקפאה בפועל, כן כן, גם בירושלים

אובמה, נתניהו ואבו מאזן.
אובמה, נתניהו ואבו מאזן.

המערכת הפוליטית סוערת: נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אינו מזדרז להסכים להעניק לישראל מסמך הבנות כתוב ועליו כל ההבטחות אותן מסר בע"פ לראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו.

נתניהו, בשלב הזה, עומד בתוקף על דרישתו לקבל את התנאים כתובים, שחור (..) על גבי מסמך.

בש"ס, המהווה כרגע לשון מאזניים, חזרו והבהירו כי מרן הרב עובדיה עומד על דרישתו לקבל את התנאים כשהם כתובים, באם לא, תתנגד ש"ס להמשך ההקפאה לשלושה חודשים נוספים. אם אכן יתקבלו תנאיה של ש"ס: היתר בניה בירושלים והבטחות בכתב בדבר אי חידוש ההקפאה מעבר לשלושה חודשים, יימנעו, כך נראה, שריה בהצבעה. מסתמן כי הדרישה היא גם להבטחה בכתב לפיה מדינה פלסטינית תוקם רק במשא ומתן ולא באמצעות האו"ם.

חשוב לציין כי באופן מעשי מעל ומתחת לפני השטח, ההקפאה עדיין בעיצומה.

שר הביטחון אינו מאפשר פרסום מכרזים של אלפי יחידות דיור, כך שמשמעות ההסכמה להמשך הקפאה היא סמנטית בלבד. עוד נזכיר את החישוב המתימטי לפיו באם יימנעו שרי ש"ס בהצבעה בקבינט, שזהו המקרה הטוב עבור נתניהו, צפוי לתוכנית רוב של 7 שרים, לעומת 6 מתנגדים. כאמור, כפי שהדברים נראים כרגע, גם הימנעותה של ש"ס אינה מובטחת בשלב זה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}