ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

סופי: הכלייזמרים הירושלמים יופיעו בפסטיבל

לאחר שפתחו במחאה, הוזמנו הכלייזמרים הירושלמים להופיע בפסטיבל שייערך בעיר • 'בחדרי חרדים' חושף את ההסכם המלא בפרסום בלעדי

סופי: הכלייזמרים הירושלמים יופיעו בפסטיבל

אחרי סאגת ענק שנמשכה שבועות ארוכים, הגיעו היום (ה) עיריית ירושלים ואגודת הכלייזמרים הירושלמיים להסכם ביניהם, ועל פיו אמני האגודה ישתתפו בפסטיבל הססגוני שיתקיים בירושלים בשבוע הבא.

כזכור, בתחילת השבוע פרסמנו כאן ב'בחדרי חרדים' כי אגודת הכלייזמרים הירושלמית לא הוזמנה להשתתף בפסטיבל. ההדרה הבוטה יצרה גל מחאה מצד אנשי האגודה, ומי שעומד בראשה, אברום בורשטיין, פתח עצומה נגד העיריה.

בעצומה נכתב כי "לאור המחדל המתמשך זה יותר מעשור, בהדרת עשרות אמני ואמניות הכליזמר בירושלים מהבמות והמופעים (למעט שילוב זעיר פה ושם בהטמעה) והוצאתם מחוץ לתקציבי התרבות של העירייה, כשהשיא כיום, המידור המוחלט של כל אמני ואמניות הכליזמרים המתגוררים בירושלים, מ'פסטיבל הכליזמרים ירושלים' בשבוע הבא".

גם לאחר אינספור התכתבויות ופגישות לא הצליחו הצדדים להגיע להסכמה ביניהם, והאגודה אף תכננה מספר פעמים הפגנת מחאה כנגד התנהלות העיריה. גם אנשי תקשורת בולטים הצטרפו למחאה והעלו פוסטים משלהם המוחים נגד ההחלטה, ואף ציינו כי "מקבלי ההחלטות מעדיפים להאזין לצלילי קלרינט נכרי ומסורס ולא לצלילים הטהורים והאותנטיים".

כאמור, לפני זמן קצר הגיעו הצדדים להבנה ועל פיה יופיעו אמני האגודה במסגרת הפסטיבל. על פי ההסכם, אגודת הכליזמרים הירושלמים תופיע ב"מופע מדרחוב" ססגוני במרכז העיר לאורך רחובות בן יהודה, יפו וכיכר ציון ביום חמישי ליל ט"ו באב 18.8.16.

האגודה אף קיבלה חיזוק נוסף: זקן נגני הכליזמרים בישראל משה (מוסא) ברלין הבטיח את השתתפותו על אותה הבמה עם אמני האגודה, מה שימשוך אלפי מעריצים נלהבים. בנוסף, אף איש ירושלים ישראל גליס ויו"ר איחוד בתי הכנסת אליעזר שפר יכבדו את האירוע בנוכחותם.

המתיחות בין הצדדים אף נוגעת ברמה הכללית יותר ליחס של העירייה לאגודה, כאשר באגודה מבקשים לאורך זמן את ההכרה הרשמית של העירייה. בעניין זה סוכם כי לאחר סיום הפסטיבל תתקיים פגישה מסודרת עם ראש העיר וגורמים נוספים הרלוונטיים לנידון.

בעקבות רצונם של הכליזמרים הירושלמים להופיע בעיר ולקחת חלק בפסטיבל ובאירועי תרבות אחרים, הזמין אותם המשנה לראש העיר דב קלמנוביץ ללשכתו. קלמנוביץ', מחזיק תיק תרבות יהודית ויוזם פסטיבל הכליזמרים ומי שהביאו לעיר, קיים בלשכתו דיון במציאת פתרון שיהלום את רצונות שני הצדדים ויאפשר לפסטיבל להתקיים כסדרו ולאמנים הירושלמים להופיע כחלק אינטגרלי מהאירועים הרבים.

עם סיום הסאגה הגיב קלמנוביץ': "אני שמח מאוד שהגענו לסיכום ללא פיצוצים מיותרים אשר היו מעיבים על האירועים הרבים שאנחנו מתכננים בעיר לאחר תשעה באב. 7 אירועים שונים במסגרת פסטיבל הכליזמרים, מופע קרליבך בז'ראר בכר במוצאי שבת נחמו, אירוע לנשים עם הרבנית ימימה מזרחי בעין יעל ועוד אירועים".

"הצעתי היתה פשוטה וברורה- לא להדרת אמנים ירושלמים לצד הקפאת המחאה שעלולה היתה לפגוע בפסטיבל שצובר תאוצה ומביא לעיר תיירות מהארץ ומהעולם. כעת לאחר הפשרה, אמשיך לפעול כדי שבעתיד לא יהיו אי הבנות וסכסוכים על רקע של שמחה, אמנות ותרבות, כפי שהפסטיבל מסמל ובפריחת התרבות היהודית בירושלים", הוסיף.



כלייזמרים פשרה מחאה פסטיבל דב קלמנוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}