כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

מכה ל'עדה': בג"ץ דחה בקשת הצו להפסקת החפירות

בג"ץ דחה הבקשה המרכזית של אנשי 'העדה' למתן צו מניעה נגד המשך העבודות במתחם בית הקברות ביפו • פרקליט העותרים: "נראה מה יפסוק בית המשפט בסוף"

העבודות נמשכות. צילום ארכיון: מנחם הלוי
העבודות נמשכות. צילום ארכיון: מנחם הלוי



תבוסה ל'העדה החרדית': בג"ץ דחה היום (ג) בצהרים את עתירת אנשי 'העדה החרדית' נגד היזמים והגופים הקשורים בפרויקט הבניה במתחם בית הקברות ביפו, וקבע כי ניתן להמשיך בבנייה.

עוד בנושא:
'העדה החרדית' עתרה לבג"צ: לעצור הבנייה ביפו • חשיפה
'העדה החרדית' נבהלה: לא קשורים לעתירה לבג"ץ
"השתמשו בנו להעלאת המורל במאה שערים"

שופטי בג"צ ימשיכו לדון בעתירה, אולם הבקשה המרכזית של העותרים - להוציא צו מניעה זמני נגד החפירות והעבודות במקום - נדחתה פה אחד על-ידי השופטים.

לפני כשבועיים הגישו אנשי 'העדה' עתירה ארוכה ומפורטת, בה דרשו את הפסקת הבנייה במתחם בית הקברות, בשל סיבות שונות, כשהסיבה המרכזית: מתבצע ביזוי כבוד המת, היות ובמקום נמצאו קברים עתיקים.

את העתירה הגישו שלושה אברכים מ'העדה החרדית' - משה פרידמן, אשר ניסן מילר, וברוך יהודה בלוי.

בעתירה ביקשו העותרים את נימוקם של שר הפנים, הוועדה המקומית והמחוזית לתכנון ובנייה, מדוע לא הורו לבטל התוכנית, מהטעם שהתוכנית פוגעת יתר על המידה בכבוד האדם, בכבוד המת, וברגשות הדת.

לטענת העותרים, הגופים האחרונים היו אמורים למנוע את המשך פעולות הבנייה והחפירה בפרויקט, שמבוצעות בניגוד לתנאים הקבועים בהיתרים שנקבעו.

כנגד רשות העתיקות טענו העותרים, כי הרשות הייתה צריכה למנוע מחברת 36 ויפתLLC את החפירות במקום בטענה, כי הם מזיקים לקברים הנמצאים במקום. עוד נטען בעתירה, כי הרשות הייתה צריכה להעמיד פקח מטעמה שיבדוק את הליכי הבנייה, לכל אורך בניית הפרויקט.

טענתם העיקרית של העותרים נגד רשות העתיקות היא מדוע לא נוצר שיתוף פעולה עם הנציגה החרדית של הרשות - 'אתרא קדישא', בכדי להגיע להתייעצות באשר לצמצום הפגיעה בקברים ובעצמות אדם.

בשבוע שעבר הגישה חברת R.F.R את תשובתה המנומקת לעתירה, שהתפרשה על 57 עמודים.

היום, כאמור דחה בג"ץ את הבקשה המרכזית, להוציא צו מניעה זמני לחפירות במתחם.

עו"ד רם גורודיסקי, פרקליט העותרים, אומר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "העתירה ממשיכה להתנהל וצריך להמתין ולראות מה יפסוק בית המשפט בסוף. יש עדיין טענות רבות שעומדות בעינן שיש הרבה על מה לדון עליהן בין כותלי בית המשפט".





צילום באדיבות: חיים שפירא, מוקד הציבור

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}