ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

הרב יצחק יוסף על מחבלים ושונאים בפוניבז'

הראשון לציון מסר אמש את שיעורו השבועי ביזדים, ודיבר על שורת סוגיות שעל סדר היום - איך הגיבו חילונים לדבריו על העם הנבחר, מה עשה סביו כשהזמינו אותו להרצות על קבלה באוניברסיטה והרב עובדיה עם הרב פוברסקי

הראשון לציון הרב יצחק יוסף. צילום: חיים טוייטו
הראשון לציון הרב יצחק יוסף. צילום: חיים טוייטו

הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף עמד אמש (מוצ"ש) בשיעורו השבועי הנמסר בלוויין במוצאי שבת על מאמר חז"ל "על מה אבדה הארץ? על שלא בירכו בתורה תחילה", ודיבר על שורת נושאים בוערים שעל הפרק.

בדבריו סיפר כי סביו חכם פתאל ע"ה קיבל לפני שישים שנה בערך הצעה מהאוניברסיטה העברית לבוא ומסור להם חוג בקבלה. הוא היה מקובל וחברותא של הרב שרעבי, וגם תיווך בין הרב שרעבי לגר"ע יוסף שילמדו בחברותא קבלה כמה שנים. "הוא ידע קבלה, אבל בחוג שם יושבים אנשים עם קרחת, לא דתיים, חילונים, בנים ובנות.

"הוא שאל את חתנו הרב עובדיה זצ"ל מה אני אעשה, איך אפשר ללמד תורה תלמיד שאינו הגון? אמר לו חתנו תראה, אם אתה יכול להשפיע עליהם קצת להחזיר אותם בתשובה שיתקרבו ויחזרו בתשובה, תלך אליהם ואדרבה, אם לא לא. הוא שמע למרן, הם התחילו לחזור בתשובה ומיד פיטרו אותו מהאוניברסיטה. שימו לב - אנשים חילוניים, בנות עם פריצות לומדים קבלה ותורה, איך זה יכול להיות?!".

הרב יצחק סיפר עוד - "‏לפני שלושים שנה היה יועץ משפטי לממשלה פה בארץ אחד שהיה עויין את הדת שנלחם בכל דבר שבקדושה מוציא חוות דעת כל בית ספר צריך שיהיה כך וכך תלמידים בכתה אם לא אין שום תקציב. "דחילאק מאיפה יביאו בניין משכורות לשמש למורים ולמורות". הוא היה מערים קשיים בישיבות כל מיני ביקורות.

"הרב שמע שאותו יועץ משפטי לממשלה הוא כבר הלך כבר באבוד רשעים רינה, של אז לא של היום חס ושלום, לומד חברותא עם הרב פוברסקי ראש ישיבת פוניבז', הרב עובדיה התקשר אליו שידבר על ליבו. אמר הרב פוברסקי אני רק לומד עמו ולא מדבר עמו על פוליטיקה יש לנו הסכם רק תורה. אמר הרב עובדיה: זה פוליטיקה זה זה קשור לש"ס? זה קשור לבתי ספר אתה חייב למנוע זה רוחניות, לא רצה לשמוע כבוד ראש הישיבה. ושאלו - כבוד ראש הישיבה כמה זמן אתם לומדים ביחד? עשרים שנה ענה ראש הישיבה, עשרים שנה?! שאל הרב עובדיה, מי התיר לך ללמד אותו זה תלמיד שאינו הגון, אתה רואה שהוא לומד עשרים שנה והוא לא חוזר בתשובה? "אני לא יודע מה עשה אחר כך" לא יודע מה עשה, אבל אתם רואים בא אדם לומד עשרים שנה ועם מי לומד חברותא עם ראש הישיבה של פוניבז' ולא יודע מי הוא היה מחבלים שונאים למי שייך?

"רבותי, יש הבדל שאם אדם לומד תורה כמו חכמה פילוסופית יוונית, מה יש הוא קורא ביאליק? והוא קורא אחד העם אז גם זה פילוספיה זה דבר מעניין בפרט בבא קמא בבא בתרא זה דברים מעניינים, אבל לא תורה של הקדוש ברוך הוא וזה שלא בירכו בתורה תחילה, כי התורה לא משפיעה בכלל שלומדים אותה כמו חכמה יוונית.

"לפני כמה שבועות דיברתי בכנסת באיזה אירוע, שם יש כל המינים - דתיים ושאינם דתיים ויש אנטי דתיים מכל המינים, אמרתי שאנחנו העם הנבחר - היו כמה נעו שלא בנוחות על הכסא מה זה גזענות? שיילכו לאו"ם יגידו גזענות. אנחנו העם היהודי העם הנבחר".
הרב יצחק יוסף בירכו בתורה הרב פוברסקי מחבלים שונאים הרב עובדיה יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד