כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

זהו סיפור על קרויזר. הרבנית קרויזר

מה הייתם עושים אם חברה קבלנית גדולה הייתה מבצעת שיפוצים מחוץ לביתכם, מנתקת את החשמל, ומקיפה אותו בשלטים • זה מה שקרה לרבנית קרויזר • מה היא עשתה?

שקט, כאן בונים. צילום: יעקב נחומי
שקט, כאן בונים. צילום: יעקב נחומי



במשך 50 שנה התגורר הרב הראשי של יבנה, הרב אברהם קרויזר, בבית קרקע קטן ופשוט בדרום העיר.

בשנים האחרונות עזבו את השכונה כל המשפחות שהתגוררו בה, עד שבית הרב נותר המבנה היחיד באזור. לפני כשנתיים נפטר הרב קרויזר, ומצבה הבריאותי של אשתו, מרים, הידרדר. היא עברה להתגורר בבית ילדיה בירושלים, וכאשר מצבה השתפר - שבה לביתה ביבנה.

כשחזרה לביתה גילתה הרבנית מספר שינויים שהפתיעו אותה מאוד. הרשויות ניתקו אותה מחיבור למים, ביוב וחשמל.

דבר נוסף שהפריע מאוד לקרויזר היו כרזות פרסום של חברת "תדהר", הבונה סמוך לביתה שכונת מגורים. הכרזות הגדולות ניתלו מספר מטרים מדלת ביתה והפריעו לשגרת החיים התקינה שלה. סמוך לבית הרבנית הציבה חברת הבנייה עמדת שמירה. כששבה קרויזר לביתה, החל השומר שנמצא בביתן לחקור אותה וניסה להבין מדוע הגיעה למקום.

כאשר כל הפניות של בני המשפחה לעירייה ולחברה לא הועילו, הם החליטו להתלונן במשטרה, שם הבהירה קרויזר כי היא מתקשה להתמודד עם כרישי הנדל"ן שמנהלים נגדה קרב לא שקול. "חשוב לי מאוד לחזור כעת. יהיה לי להישאר פה", היא אומרת. "אני רוצה לבוא לכאן. אין לי מקום אחר לגור בו".

בתה של מרים, יפה, סיפרה ל'מעריב' גם היא על החוויות מהבית הישן. "גרנו שם הרבה שנים", אמרה. "יש לאמא שלי קשר רגשי חזק לבית שלה. אמא שלי אוהבת את המקום הזה. היא גידלה בו את הילדים שלה. לדבריה, "הגעתי לשם, ראינו את השלטים של החברה, ראינו שכיסו את המקום. זה היה נראה כאילו מתכוונים להגיע עם טרקטורים ולהרוס לנו את הבית. אין לנו את האמצעים ואת הכוחות להילחם. אנחנו ממש לא אנשי ריב ומדון. זה נראה שהם ממש באו לכאן כדי לנשל אותנו."

עיריית יבנה מסרה בתגובה: "מדובר במבנה ישן ונטוש שאינו ראוי למגורים, אשר נמצא בעבר על שטח ציבורי, טרם שונה ייעודו למגורים במסגרת תכנית בניין עיר. לפנים משורת הדין, ניאותה העירייה לסייע למשפחה מול היזם על מנת לקדם פתרון חלופי ולשביעות רצונם. הטענה בדבר ניתוק קו המים לכאורה תיבדק על ידי תאגיד המים והביוב 'מי יבנה."'

ומה אומרת החברה?

חברת "תדהר" התייחסה גם היא לדברים, ואמרה בתגובה ל'מעריב' "מדובר במבנה נטוש זה מספר שנים, בית אשר אינו מחובר למערכות החשמל והביוב, מוקף בצמחיית פרא סבוכה ואשר במשך שנים אין נכנס ואין יוצא ממנו," נמסר בהודעת החברה.

"המבנה בנוי בשטח אשר נמצא בבעלות חברת 'גן ראובן' אשר נמצאת בשליטת 'תדהר.' לפני כחצי שנה אושרה תב"ע (תוכנית בניין עיר) חדשה לבניית פרויקט בן אלף יחידות דיור, אשר אמור לחולל שינוי בעיר יבנה, פרויקט השמור לערים המפותחות והמתקדמות ביותר בישראל.

בחברת חשמל מאשימים את חברת "תדהר" בהרס כבלי החשמל באזור, ומבהירים ל'מעריב' כי זו הסיבה לניתוק החשמל בבית. "נציגי חברת החשמל שהגיעו למקום גילו כי כבלי החשמל המחברים את רשת החשמל לבית נחתכו או נקרעו והם מונחים על הקרקע," מסרה החברה.

"בתוואי בו עברו כבלי החשמל הוצבו שלטי ענק של חברת הבנייה 'תדהר,' הבונה במקום שכונת מגורים. כיון שהמבנה מרוחק ומבודד ושלטי הענק חוסמים את תוואי קו החשמל לא ניתן לחבר חזרה את רשת החשמל לבית."
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}