כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

רובינשטיין: "לפעול לשחרור פולארד!"

סוגר מעגל • התבטאות נדירה של שופט בית המשפט העליון, שכיהן כגורם הבכיר בשגרירות בוושינגטון בעת שנלכד יונתן פולארד: "הרבה שגיאות נעשו"

השופט רובינשטיין. צילום: פלאש 90
השופט רובינשטיין. צילום: פלאש 90

התבטאות נדירה של שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין: אתמול הוא הצטרף לקריאות (המגיעות גם מתוך קהילת הפוליטיקאים ואישי הציבור בארה"ב) לשחרר את ג'ונתן פולארד מהכלא האמריקני.

רובינשטיין היה בכיר בשגרירות ישראל בוושינגטון ביום בו פולארד נלכד בשערי שגרירות ישראל. אתמול הוא נאם באירוע אשר נערך במרכז מורשת מנחם בגין בירושלים, לציון 95 שנה להולדתו של ראש הממשלה השביעי, יצחק שמיר.

"אני לא נוהג לדבר בפומבי ולכן אני רוצה לנצל את ההזדמנות שניתנה לי כדי לומר כמה מילים על ג'ונתן פולארד. לפני 25 שנה נתפס פולארד על-ידי הבולשת האמריקנית. ביום בו פולארד נעצר על-ידי סוכני הבולשת אני הייתי הממונה על שגרירות ישראל", הפתיע השופט.

"שמעתי על המעצר רק לאחר מעשה, לאחר שהוצא מהשגרירות עם אשתו הראשונה, לאחר שנכנס שלא כחוק. הייתי מעורב עמוקות במאמץ לשחרור אשתו הראשונה, שצלח, ובמשך שנים לא מעטות באישורם של יצחק שמיר ולאחר מכן של יצחק רבין במאמץ לשחרורו".

"אני מקווה ומאמין שממשלת ישראל תמשיך לפעול למען שחרורו של פולארד", וכאן הוסיף התבטאות מפתיעה במיוחד, "הרבה שגיאות נעשו, אבל את הגלגל לא ניתן להשיב לאחור. הגיעה העת במישור ההגינות והאנושיות לשחררו. 25 שנה הם מחיר גבוה ואני מקווה שארצות הברית כמדינה הגונה תשחרר אותו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}