כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

לאחר 11 חודשים: גופת הרב הוצאה מהקבר

ימים אחדים לאחר פטירת הגר"ז דרוק זצ"ל, גילו בני-המשפחה: הרב נקבר בקבורת קומות • לאחר התייעצות עם הגרי"ש אלישיב הוחלט להעתיק את הקבר • סערה

מיטתו של רבי זלמן דרוק. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
מיטתו של רבי זלמן דרוק. צילום ארכיון: בחדרי חרדים

הסיפור הבא נשמע כאילו נלקח מסרט בדיוני: בליל שישי האחרון, כמה שעות לפני הזריחה, הגיע מניין אנשים המשתייכים ל'חברה קדישא' ובן משפחה יחיד אל בית הקברות בהר המנוחות בירושלים.

התכנון של אנשי ה'חברה קדיש'א היה ידוע מראש: הוצאת גופתו של הגאון הרב זלמן דרוק זצ"ל, רב בית הכנסת הגדול ורב שכונת רחביה בירושלים, שנפטר לפני 11 חודשים, בערב חנוכה האחרון, כשהוא בן 72.

הידיעה נחשפה כבר בשבוע שעבר באשכול בפורום 'בחדרי חרדים' (לינק בתחתית הכתבה), אולם בני המשפחה ביקשו שלא לתת פירסום לפרשה. כעת, לאחר שהסיפור התפרסם, אנו מביאים את הסיפור המלא:

פטירתו של הרב דרוק ביום שישי, ערב חנוכה, זכורה לרבים מהציבור החרדי. גדולי ישראל הגיעו להספיד וללוות את הרב בדרכו האחרונה. אלא שבשל דוחק השעה לא שמו לב בני המשפחה כי אביהם נקבר ב'קבורה בקומות', לה מתנגדים חלק מגדולי הפוסקים. פוסקים אחרים סבורים, כי אין קבורה זו יאה לאנשים מכובדים.

אחרי שקמו בני המשפחה מ'השבעה', הגיעו אל מעונו של הגרי"ש אלישיב - ונפשם בשאלתם: מה ניתן לעשות לאחר שהקבורה כבר נעשתה?

הגרי"ש השיב כי לא ניתן לפנות את גופת הנפטר לפני שמלאה שנה לקבורה.

על פי הפרטים שפורסמו הערב ב'קול החרדי', בליל שישי האחרון הגיעו 'חברה קדישא' לבית הקברות, ובשעת לילה מאוחרת פתחו את הקבר.

המחזה שנגלה לעיניהם היה מחזה לא שגרתי: גופת הרב זלמן דרוק זצ"ל, נשארה שלימה כפי שנקברה לפני כמעט שנה.

מבלי שבני המשפחה יידעו - דבר שיעורר בעיה הלכתית, לפיה יצטרכו לשבת 'שבעה' פעם נוספת, וכן מפאת 'כבוד המת', העבירו אנשי ה'חברה קדישא' את גופת הנפטר לחלקת קבורה בהר הזיתים, בסמוך לחלקת הקבורה בה נטמן אביו לפני שנים רבות.

לאחר מכן יידעו את בני המשפחה על הערבת הגופה, ועל העובדה שגופת אביהם נמצאה שלמה כפי שנטמנה ביום פטירתו.

קישורים:
האשכול בפורום בחדרי חרדים שחשף את הפרשה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}