כ"א כסלו התשפ"ה
22.12.2024

תושבי ביתר נגד נתיב אקספרס: תביעה על 23 מיליון ש"ח

תושבים מביתר עילית זעמו על מחדלי התחבורה של חברת 'נתיב אקספרס' שתפעלה את הקווים מביתר למירון בל"ג בעומר, והגישו לביהמ"ש תביעת נזיקין ייצוגית בסך 23 מיליון שקלים

תושבי ביתר נגד נתיב אקספרס: תביעה על 23 מיליון ש"ח
ל

תביעה ייצוגית - תושבים בעיר ביתר עילית הגישו תביעה ייצוגית נגד חברת "נתיב אקספרס" על מה שהם מגדירים כ"מחדל תחבורה ציבורית" בנסיעה למירון בל"ג בעומר, על סך של 23 מיליון שקלים.

על פי התובעים, בל"ג בעומר האחרון כשלה חברת נתיב אקספרס בהפעלת הקו מביתר למירון - אוטובוסים לא הגיעו, ומאות נוסעים שרכשו כרטיסים מראש המתינו שעות בשמש הקופחת.

בכתב התביעה שהוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים באמצעות עו"ד נפתלי פלס, נכתב כי "עניינה של התביעה דנא הוא במחדל חמור שארע ביום ל"ג בעומר תשע"ו, במסגרתו הייתה חברת 'נתיב אקספרס – תחבורה ציבורית בע"מ' אמורה לספק שירותי הסעה לתובעים, כך שיתאפשר לתובעים לצאת את ביתם שבביתר-עילית בשעה הנקובה בכרטיס האוטובוס שלהם, ולהגיע למחוז חפצם – קבר הרשב"י שבמירון – במועד, על מנת שיוכלו להספיק ולהשתתף בטקסי ההילולה בכלל, ובטקסי ה'חלאקה' בפרט".

משיב נוסף בכתב התביעה הוא משרד התחבורה, שנדרש על ידי התובעים להשיב על חלקו בפיקוח הכושל על מחדלי חברת התחבורה.

לטענת התביעה, "הנתבעת התרשלה כלפיהם בכל הקשור לאספקה ראויה וסבירה של האוטובוסים למירון, מעשי ומחדלי הנתבעת הסבו לתובעים הייצוגיים, ולכל אחד מחברי הקבוצה המיוצגת, נזק חמור, ממוני ולא-ממוני, שמקורו בראש ובראשונה בהחמצה כואבת של חגיגות הילולת הרשב"י במירון, ולחלקם את ההזדמנות לערוך את טקס ה'חלאקה' לבניהם בני השלוש. כמו כן, נזקם של התובעים הייצוגיים נובע גם מההמתנה הארוכה והבלתי-נסבלת שנכפתה להם, עת המתינו שעות בשמש החמה לבואם של האוטובוסים מטעם הנתבעת, אך לשווא".

התובעים טוענים, כי היות והתובענה דנא מעוררת שאלות הנוגעות לציבור נוסעים גדול, "הרי בנסיבות העניין ברי כי בירור התובענה על דרך של תובענה ייצוגית היא הדרך ההוגנת והיעילה ביותר לצורך ההכרעה במחלוקת, ועל כן מתבקש בית המשפט הנכבד לאשר את כתב התביעה דנא כתביעה ייצוגית", ולפסוק פיצויים בסך כולל של כ-23 מיליון שקלים.

עו"ד פלס מוסיף עוד, כי גם "למשרד התחבורה יש "יד ורגל" בנזק שנגרם לתובעים, שעיקרו בכשל בפיקוח אחר התנהלותה של הנתבעת, שפעלה מלכתחילה כחלק ממערך ההיסעים המיוחד, שנוהל ונשלט על ידי משרד התחבורה. עם זאת, מכיוון שחוק תובענות ייצוגיות אוסר על הגשת תובענה ייצוגית נגד רשות בדרישה לפיצויים בגין נזק שנגרם על ידי צד שלישי ועקב עילה שמקורה בהפעלה או אי-הפעלה של סמכות הפיקוח של אותה רשות, נאלצו התובעים לתבוע את חברת 'נתיב אקספרס' בלבד".

לדבריו, העילות המשפטיות בגינן נתבעת 'נתיב אקספרס', הינן קודם כל הפרת החוזה שבין התובעים לנתבעת, חוזה שנחתם בעת רכישת כרטיס הנסיעה. "תכלית ההתקשרות בין הצדדים היא הגעה בזמן לאירוע המתקיים פעם אחת בשנה. ההגעה במועד לאותו האירוע היא תנאי יסודי בהסכם. איחור לאותו אירוע עקב מחדל של מי שהתחייב לספק את השירות בתמורה לתשלום, מהווה הפרה יסודית שלו".

סעיף נוסף הינו בגינו נתבעת החברה תביעת הנזיקין, זאת "עקב ההמתנה הארוכה והבלתי נסבלת, שנכפתה עליהם כתוצאה ממעשי ומחדלי הנתבעת". כמו"כ נתבעת החברה גם בסעיף הרשלנות, המתבסס על המחדל הרשלני של הנתבעת כלפיהם, העולה כדי עוולה המזכה בפיצוי הניזוק. לפי סעיפים 36-35 לפקודת הנזיקין: "אם התרשל כאמור ביחס לאדם אחר, שלגביו יש לו באותן נסיבות חובה שלא לנהוג כפי שנהג, הרי זו רשלנות".

ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין אומר כי הוא "מברך על התביעה בכל פה. כך ראוי לכל מי שמזלזל בציבור החרדי. תושבי ביתר התרגלו לסטנדרט שירות גבוה בתחבורה ציבורית ואינם מוכנים לשתוק על מחדלים ורשלנות. אני קורא לכל הציבור החרדי בכל הערים, לעמוד על זכויותיו. ולחברות התחבורה אני אומר - כל מי שאינו מסוגל לתת שירותי תחבורה כראוי, שלא ינסה לתת שירות. החרדים אינם שפני ניסיון של התחבורה".

מחברת נתיב אקספרס נמסר כי תגובתם תינתן בבית משפט.
ביתר עילית נתיב אקספרס תביעה ייצוגית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}