כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

המריבה על הברית • מה פסקה השופטת?

בני זוג יהודים שנפרדו, הגיעו לבית המשפט כשביניהם ניטשת מלחמת-עולם • במוקד הוויכוח: סירוב האב לערוך ברית לפעוט שנולד לבני הזוג • ומה פסקה השופטת?

ברית מילה.
ברית מילה.

בעוד בסן פרנסיסקו בארה"ב מנסים לקדם הצעת חוק שתאסור קיום ברית מילה בעיר הליברלית מחשש לשלום הילד, בישראל חושבים אחרת.

שופטת בית משפט לענייני משפחה בתל אביב, שפרה גליק פסקה בחודשים האחרונים לטובת אם יהודיה שנפרדה מבעלה כי התינוק של הזוג יהיה חייב לעבור ברית מילה למרות סירוב האב.

בני הזוג, יהודים שמעולם לא נישאו אך נפרדו לפני תקופה הגיעו לבית המשפט לפני מספר חודשים זאת לאחר שהאם הביעה את רצונה להוציא צו שיחייב את בנה, התינוק לעבור ברית מילה. האב הביע את דעתו במהלך הדיונים ואמר כי הוא לא הסכים לברית עוד לפני שנולד מחשש לבריאותו.

לטענתו, ניתן לדחות את הברית למועד בו התינוק יוכל לבחור אם ברצונו לקיימו או לא.

האם טענה מנגד, כי האב משתמש באיומים נגד הרופא שהיה אמור לבצע את ברית המילה ובמהלך הדיון אף הציגה מכתב ממרפאת הילדים שברית המילה הוא לטובת בריאותו של הילד.

כאמור, השופטת קיבלה את טובת האם אך הציבה לכך תנאים. שני מומחים רפואיים יעמדו לשירותם של ההורים וייקבעו אם אכן הברית היא לטובת הילד ולבריאותו. את תשלום המומחים יצטרכו לשלם ההורים שיתנגדו לעניין.

השופטת כתבה בפסיקתה, המתפרסמת ב'חדשות 2', כי ההורים עסוקים במאבקים שונים וכי אין זה נראה כי הם רוצים בטובת הילד או בבריאותו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}