כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הלכה המדינה: לא מכירים בפסקי הרבנים

בעוד בחוץ יהום הסער, והמאבק סביב גיורי צה"ל - בעיצומו, הודיעה המדינה לבג"ץ, כי הוקם 'מסלול עוקף רבנים' לצורך השאת המגוירים • "הנישאים לא יסווגו בנפרד" • שערוריה

הלכה המדינה: לא מכירים בפסקי הרבנים
ניו-יורק טיימס

בני זוג שהרב המקומי סירב לרשום אותם כנשואים בשל גיור שעברו בצה"ל יוכרו מעתה במסלול מיוחד שיעקוף את הרבנים. כך הודיעה אתמול הפרקליטות לבג"ץ.

ההודעה הגיעה בעקבות עתירה של מכון עתים בעניין רבני אשקלון אשדוד רחובות וראשל"צ שסירבו לרשום לנישואים זוגות שעברו גיור ממלכתי בטענה כי אינו מספק.

מתשובת המדינה עולה כי הרבנות הראשית החליטה למנות דיינים בבתי הדין המיוחדים לגיור כרושמי נישואים עבור בני זוג שאחד מהם עבר בהצלחה גיור ממלכתי שמתקיים בצה"ל או במערך הגיור הלאומי.

הרבנים המקומיים נשארו בתפקידם אך בני הזוג יוכלו מעתה לפנות ישירות לדיינים החדשים שהוסמכו ובכך להימנע מעוגמת הנפש שנגרמה עד כה. הפרקליטות הדגישה כי בני הזוג שיירשמו באמצעות הדיינים המיוחדים לא יסווגו בקטגוריה נפרדת.

עוד הבהירה הפרקליטות כי מדינת ישראל רואה חשיבות עליונה בקיומו של מערך הגיור בצה"ל אשר פעל ופועל לאורך עשרות שנים בשיתוף פעולה מלא עם הרבנים הראשיים וכי רשויות מדינת ישראל מכירות בתוקפם של גיורים אלה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}