כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ש"ס שוברת שמאלה? • הימין בקמפיין נגד

רק זה היה חסר לתנועה המפולגת: הימין זועם על העמימות של ש"ס לגבי הקפאה שנייה - ויוצא למאבק • "נזכיר להם בכל מקום שהם בוגדים בבוחריהם" • התכתשויות בהר נוף

הפגנת פעילי ימין (צילום ארכיון)
הפגנת פעילי ימין (צילום ארכיון)



כאילו לא די לתנועת ש"ס בבעיות מבית, והנה קפץ עליה רוגזה של בשורת חידוש ההקפאה, עמה שב נתניהו מארה"ב. "תנו לי הקפאה לשלושה חודשים, ואתן לכם את מילתי - מילה של אובמה - שזוהי הבקשה האחרונה". כך מתחנן נתניהו ביממה האחרונה בפני שריו.

מולו ניצב 'חבר השביעייה', שר הפנים אלי ישי, ששב והצהיר בראיונות "לא עוד הקפאה", וכי אין סיכוי שירים את ידו בעד המשך הפסקת הבניה. "תשעה חודשים וזהו זה", הבטיח בקול גדול לבוחריו ולכל עם ישראל.

אלי ישי: נימנע בהצבעה על ההקפאה החדשה

והנה עכשיו, אל מול הלחץ של ראש הממשלה, הסכים לוותר ולהימנע בהצבעה, בתואנה כי הוא מקבל בתמורה המשך בנייה בירושלים. או שכן או שלא, כי בשלב הזה קשה לראות את נתניהו מאפשר בנייה בירושלים. הוא אולי יבטיח, אבל לא יבטיח גם לקיים.

אם חשב ישי להסתדר איכשהו עם בוחריו ולהסביר להם איך ולמה שינה דעתו, קפצו עליו ארגוני הימין והחליטו לפצוח בקמפיין מתוקשר, תחת הכותרת הבומבסטית של "יום הכיפורים של ש"ס". לא פחות ולא יותר.

וזאת בימים בהם אווירה של תשעה באב שוררת גם כך בין שורותיה (להזכירכם, בשעות הקרובות יעשה חיים אמסלם את דרכו ארצה, ומלחמת העולם הבאה צפויה להתרחש במפלגה פנימה).

ביצים ומעצרים בהר נוף

הערב (א') הפגינו עשרות אנשים מול בתיהם של שרי ש"ס בשכונת הר נוף בירושלים. המארגנים, ועדי המתיישבים בבנימין ובשומרון ומטה קוממיות, נשאו שלטים תחת הכותרת: "יום הכיפורים של ש"ס" ו"בהקפאה ממשיכים ישי וש"ס".

גם כוחות יס"מ נאלצו להתערב, והגיעו סמוך לביתו של ישי כשהם מבקשים מהמפגינים להתרחק מהשטח ואף עצרו כמה מפגינים להרתעה.

מנגד, מספר בחורי ישיבות ספרדיות הלומדים בסמיכות לביתו של ישי הבחינו במפגינים והשליכו לעברם ביצים וחפצים שונים. מהר מאוד התפתחה מהומה בין הקבוצות - וכוחות המשטרה, כאמור, נאלצו להתערב ולעצור מספר מפגינים.

בימין מבהירים כי זהו לא הצעד האחרון: בימים הקרובים הם מתכוונים להעלות קמפיין מסיבי, בכל אמצעי התקשורת, כולל הפגנות בכל רחבי המדינה.

הבוקר יצא הרב שלום דב וולפא, יו"ר 'המטה להצלת העם והארץ', בדברים קשים נגד תנועת ש"ס באומרו: "מה שקורה כעת התרחש גם באוסלו. גם אז הכריעו את הכף מנעמי השלטון וש"ס וויתרה על אידיאולוגיה תמורת כיסאות. אנשי ש"ס חייבים לזכור שיש דין ויש דיין".

בימים הקרובים יצאו לדרכן משמרות מחאה שיפגינו מול בכירי ש"ס. הם ילכו אחריהם "לכל מקום". אל בתי הכנסת, לקניות, לסיורים. "נדאג להזכיר להם שהם מפרים את ההבטחות שלהם לציבור ובוגדים בבוחריהם", מבטיחים ראשי הקמפיין.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}