ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

בית הדין הוציא צו מניעה למתנגדי הרב ברלנד

בצל הקרע העמוק בברסלב שהתעורר סביב שובו של הרב ברלנד לארץ, והגשת כתב האישום הבוקר - בשובו בנים הוציאו צו מניעה לחתנו של הרב ולרבנים בברסלב על ידי בית הדין "אהבת שלום"

הרב ברלנד ויום טוב חשין. עיבוד: בחדרי חרדים
הרב ברלנד ויום טוב חשין. עיבוד: בחדרי חרדים

בצל כתב האישום שיוגש היום (ו') נגד הרב אליעזר ברלנד, פנו כמה מרבני קהילת 'שובו בנים' לבית הדין לדיני ממונות ובית ההוראה 'אהבת שלום' בתביעה כנגד אלו שנלחמים ברב ברלנד, בטענת לשון הרע.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בית הדין הוציא לנתבעים הרבנים - חתנו צבי יהודה צוקר, וכן לייזר ויום טוב חשין צו על פיו עליהם לחדול מלדבר "לשון הרע והשמצות" עד לבירור העניין בבית הדין, וכי עליהם לבוא לדון בעניין בבית הדין.

במקביל, יצא גם מכתב לאחים חשין ולרב צוקר מטעם 'שובו בנים', הקורא לשלום מול כל אלו הנלחמים ברב ברלנד. תחת הכותרת 'פנינו לשלום ולא למלחמה' כותבים רבנים בשובו בנים כי "כעצתו של הגאון רבי נפתלי נוסבוים בכדי למנע מלחמה ומחלוקת תבענו אתכם לבית הדין על תביעת מניעת לשון הרע והוצאת שם הרע.

"לא מתפקדינו להיות חוקרים בוררים על מנת לברר האם אמת בדבריכם נגד מורנו הרה"ח ר' אליעזר ברלנד שליט"א. דרישתנו שייאסר עליכם לומר ולדבר ולהסית בלשון הרע ורכילות והלבנת פנים ברבים נגד הרב ברלנד וקהילת שובו בנים".

מעניין לעקוב כיצד יגיבו המתנגדים לפנייה. מה שברור הוא שבצל חזרתו של הרב ברלנד ארצה, השטח בברסלב בוער. 'לבחדרי חרדים' נודעי כי מתנגדיו של הרב ברלנד ממשיכים לפקוד בתי רבנים ולספר דברים כנגד הרב.











הרב אליעזר ברלנד לשון הרע צביקה צוקר האחים חשין ברלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד