כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הרבנות מזגזגת: "גיורי צה"ל - על דעתנו"

"אנו רואים חשיבות עליונה בקיום מערך הגיור הצבאי, הפועל בשיתוף פעולה מלא עם הרבנים הראשיים לישראל ועל דעתם" • כך עולה ממסמך רשמי שהגישה הרבנות הראשית לבג"צ

הסתייגות קטנה. הרבנים הראשיים לישראל
הסתייגות קטנה. הרבנים הראשיים לישראל

לפני כחודש הצהירו חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל, ובראשם הרבנים הראשיים, כי הם לא מכירים בגיורי צה"ל. כמה ימים לאחר-מכן, בניסיון להקטין את גלי הזעם מצד גורמים 'ליברליים', מינתה המועצה ועדת מומחים שתבחן את תוקפם של הגיורים.

הוועדה התפרקה על-ידי חבריה עוד בטרם התכנסה לישיבה ראשונה, ובינתיים, לא נאמרה המילה האחרונה.

את הקלפים טרפה היום (א') הרבנות עצמה בתשובה רשמית לבג"צ, הסותרת לחלוטין את עמדותיה הקודמות. על-פי ההודעה, מערך הגיור בצה"ל פועל בשיתוף פעולה מלא עם הרבנות ורשויות המדינה מכירות בו לכל דבר ועניין.

את ההודעה כתבה הרבנות בתשובה לעתירה שהוגשה בגין סירובם של רבנים לרשום את נישואיהם של גרי צה"ל.

בהסתייגות היחידה בתשובת הרבנות, נכתב "צורך להסדיר היבטים מסוימים", אך אין לפגוע בגיורים עצמם. "רשויות המדינה מכירות בתוקפם של גיורים אלה לכל דבר ועניין", נכתב בעתירה.

"מדינת ישראל רואה חשיבות עליונה בקיומו של מערך הגיור בצה"ל, שהינו חלק ממערך הגיור הממלכתי של מדינת ישראל אשר פעל ופועל לאורך עשרות שנים בשיתוף פעולה מלא עם הרבנים הראשיים לישראל ועל דעתם".

העתירה הוגשה על-ידי "מכון עיתים" נגד הרבנות הראשית ונגד כמה רשמי נישואין. על-פי העתירה, חובה לאפשר למתגיירים להירשם בכל מועצה דתית אצל רשם נישואין, בניגוד למצב השורר עד היום, בו הם נדרשים להירשם אצל רשמים מיוחדים המטפלים במתגיירים.

הרבנות הודיעה בתשובתה כי היא מינתה ארבעה רבנים מיוחדים לרישום הנישואין של בני הזוג שסורבו.

בתשובתה, הרבנות התייחסה גם לפיתרון הבג"צ: "מדובר בפיתרון הולם אשר מחד גיסא מאפשר לבני הזוג, שאחד מהם או שניהם השלימו בהצלחה הליך של גיור בחסות ממלכתית – ללא קשר למקום מגוריהם – להירשם לנישואין אצל הדיינים שהוסמכו, ומאידך גיסא אינו כופה על רבנים מקומיים לנהוג בניגוד לעמדתם ההלכתית ולצו מצפונם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}