כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

התנועה לאיכות השלטון נגד הרב פינטו: למנוע שחרור מוקדם

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועמ"ש ולפרקליט המדינה בקריאה לנקוט בהליכים כנגד הרב פינטו ולמנוע את שחרורו המוקדם

הרב פינטו
הרב פינטו

בתנועה לאיכות השלטון פנו הבוקר (ה') בקריאה למנוע את שחרורו של הרב אישיהו פינטו, המרצה עונש מאסר בעקבות הודאתו בפרשת "הרב והניצב" בניסיון שוחד לאפרים ברכה ז"ל.

לטענת התנועה, הסיבה להסדר הטיעון המקל עליו חתום הרב הוא עדותו שנועדה להפליל את ניצב ארביב. רק שההליכים המשפטיים לא קרמו עוד וגידים.

בתנועה לאיכות השלטון מסבירים - "פרק שלם הוקדש לחשיבותו הרבה של הליך זה, בו עלה החשד שמא קצין משטרה בכיר סטה מן השורה "לשחיתות בגוף האמון על אכיפת החוק". היותו שוטר בכיר, להבדיל מזוטר, אף הוסיפה וחזקה את הצורך שבקבלת אותן ראיות שהיה אמור לספק פינטו בתמורה להסדר המקל שהוענק לו. גם בדיונים שהתקיימו הוסיפו באי כוחה של המדינה להגן על ההסדר המקל תוך הדגשת הצורך בהליך ניקוי האורוות ביחידה המובחרת, ולהצדיק את ההקלות הרבות אשר הוענקו, באופן חריג ביותר, לרב פינטו, בקיומו של הליך חשוב זה.

"עד כה פנתה התנועה ליועמ"ש ולפרקליט המדינה שלוש פעמים בבקשה כי יעדכנו האם אכן הושלם הליך הבירור, והאם אכן העביר הרב פינטו את המידע אשר התחייב להעביר, אך אלו בחרו שלא להשיב. נוכח כך, מסיקה התנועה כי המידע לא הועבר וכי הרב פינטו הפר את תנאי הסכם הטיעון החריג והמקל מלכתחילה, וכי ניצב ארביב לא נחקר עד כה על אף אמירותיה המובהקות של הפרקליטות לאורך כל ניהול ההליך.

"על כן, נוכח הפרה משתמעת זו של תנאי ההסדר, קוראת התנועה לנקוט בהליכים המתבקשים נוכח ההפרה, כנגד הרב פינטו, ולמנוע כל אפשרות לשחרור מוקדם, ככל שאפשרות זו עומדת על הפרק כעת".
הרב משה פינטו התנועה לאיכות השלטון מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}