ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

רגע, מה יש לח"כים החרדים נגד לימודי ליבה?

חברי הכנסת החרדים מפריחים לאוויר נתונים מופרכים על השתלבות באקדמיה בלי ליבה, ועל חוסר הצורך בהשכלה אקדמית • הם לא באמת עובדים עלינו

אפשר בלי ליבה? בחורי ישיבת פוניבז', צילום: יעקב נחומי, פלאש90
אפשר בלי ליבה? בחורי ישיבת פוניבז', צילום: יעקב נחומי, פלאש90

משהו מוזר קורה בזמן האחרון. חברי כנסת חרדים שחלקם אנשים מוכשרים ורציונליים, כאלו שבימים כתיקונם מגלים בקיאות מרשימה בנבכי המשק הישראלי, מדברים פתאום כאחרוני השוטים.

פתאום אנו שומעים מהם טיעונים מגוחכים על היעדר הצורך בלימודי ליב"ה בשוק התעסוקה, ועל הקלות הרבה בה ניתן להשלים את הלימודים כשרק רוצים. לפעמים צריך לשפשף את האוזניים כדי להיות בטוחים שהדברים אכן נאמרים מפי אותו נציג ציבור שנתפס כאדם חכם והגיוני.

הרי ברור לחלוטין שאותם נציגי ציבור המכירים מצוין את המציאות, יודעים היטב שהרעיונות שניתן להצליח בשוק התעסוקה ללא לימודי ליב"ה, או שמי שרוצה להשלים את החסר יכול לעשות זאת בקלות, פשוט לא עומדים במבחן המציאות. ברור לגמרי שגם הם מכירים את הנתונים הקשים שהוצגו היום בדה-מרקר, שהם בגדר סוד גלוי לכל מי שקצת מכיר את הנושא.

אם אנשים כה מוכשרים מסתתרים מאחורי טיעונים כה אוויליים, כנראה שיש להם סיבה טובה אחרת.

קשה להימנע מהמסקנה שחברי הכנסת החרדים פשוט לא מעוניינים בשינוי המצב הקיים. הקושי של הציבור להשתלב בעולם התעסוקה ולרכוש השכלה, משרת היטב את האינטרסים שלהם. נוח להם שהציבור יישאר עני ומסכן, נוח להם להיות הצינור הבלעדי שדרכו האומללים מקבלים פירורים עלובים מהשלטון באמצעות "דאגתם" לציבור.

חברי הכנסת מעריכים, ובצדק רב, שברגע שהציבור לא יהיה כה מסכן וחלש, וכבר לא יזדקק לסיוע האדיב שלהם בקצבאות ושאר ירקות, לא תהיה לו באמת סיבה לצאת מהבית ולהצביע לאותם עסקנים שבוחרים את עצמם שוב ושוב וכופים את עצמם על הציבור. זו הסיבה האמתית להתנגדות העזה שלהם ללימודי הליב"ה. כל השאר הם תירוצים עלובים.

כמה טוב שאפשר להמשיך לספר לציבור סיפורי אלף לילה ולילה על אלפי החרדים המצטיינים שבאקדמיה. האם הם לא חוששים שהציבור יעלה על הבלוף יום אחד? הצחקתם אותם, הרי המצביעים שלהם לא לומדים ליב"ה, מה הם מבינים...
חוק הליבה לימודי ליבה חברי כנסת חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד