כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

בחירות לרבנות אנטוורפן • ייבחר רב מקומי?

9 שנים חלפו מאז נפטר הגר"ח קרייסוירטה זצ"ל, אך הבלגים לא מתאוששים • לאחר שכשלו הניסיונות להביא דמות מבחוץ, תנסה הקהילה להתאחד מאחורי רב מקומי

הגר"ח קרייסוירטה זצ"ל. צילום: שמואל קליין
הגר"ח קרייסוירטה זצ"ל. צילום: שמואל קליין

בעוד כחודש ימלאו תשע שנים להסתלקותו של הגאון רבי חיים קרייסוירטה זצ"ל, רבה הבלתי נשכח של אנטוורפן. תשע שנים חלפו, אך הקהילה המרכזית באנטוורפן, 'מחזיקי הדת', טרם התאחדה מאחורי דמות רב, למעט מקרה אחד שהסתיים בטרגדיה.

במהלך השנים, מאז פטירתו של הגר"ח, עלו וירדו שמות רבים וטובים של מועמדים מרחבי העולם. בין השמות ניתן למנות את יליד אנטוורפן, הגאון רבי יצחק טוביה וייס (שהספיק מאז להתמנות לגאב"ד בד"צ 'העדה' בירושלים), הרב אהרן דוד דונר מלונדון, הרב משה-שאול קליין, הרב שמואל אליעזר שטרן, הדיין הרב מנדל שפרן, הרב שמואל עקיבא שלזינגר משטרסבורג, הרב יונתן בנימין וייס גאב"ד מונטריאול, וכן בנו של הגר"ח, יבדלחט"א הרב דב קרייסוירטה, המכהן כראש ישיבת 'מרכז התורה' בירושלים.

בבחירות שנערכו שלוש שנים לאחר הפטירה, בחרו חברי הקהילה ברבי אלתר אליהו רובינשטיין מירושלים. אולם חצי שנה בלבד חלפה מאז עלה לכהן פאר, והוא נפטר ממחלה קשה. מאז, שוב התקשו בני הקהילה המקומית להתאחד מאחורי דמות אחת.

בני הקהילה הגיעו למסקנה, כי אם לא התאחדו מאחורי דמות חוץ-אנטוורפנאית, אין מנוס אלא לבחור רב מבפנים. בשורת דיונים שקיימו בשבועות האחרונים ראשי הקהילה עם חברי בית הדין, עלה שמו של הרב אהרן שיף, רב חסידי אלכסנדר באנטוורפן.

הבחירות ייערכו ביום ראשון כ"א כסלו, באולם השמחות של הקהילה.

כל אדם מתוך 1238 חברי קהילת 'מחזיקי הדת' המשלמים 'דמי חבר', רשאי לבחור. מניסיונות קודמים, מעריכים באנטוורפן כי גם הפעם רוב החברים לא ישתתפו בבחירות. אלה שכן יבחרו להשפיע, יוכלו לשים בקלפי פתק 'בעד' או לחילופין 'נגד'.

הבוקר (ראשון) נתלו באנטוורפן מודעות המכריזות על הבחירות הקרבות, ובבירת היהלומים, הרגשות מעורבים.

בני הקהילה עמם שוחחנו, אומרים ל'בחדרי חרדים': "אנטוורפן צריכה רב, זה ברור. החיסרון מורגש. אבל כבר עברנו כל-כך הרבה שמות שהגיעו לשלב הבחירות, וברגע האחרון נדחו. כך שהכל תלוי בבחירות עצמן".

האדמו"ר מפשווערסק, לו קהילה גדולה בעיר, טרם הביע את עמדתו.

הכרוז שפורסם הבוקר באנטוורפןצילום: הכרוז שפורסם הבוקר באנטוורפן
הכרוז שפורסם הבוקר באנטוורפן









תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}