כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הממשלה: להעלות אלפי בני פלאשמורה

אושר פה אחד: 7846 בני פלשמורה יעלו לישראל • בחודשים הקרובים יועלו 600מבני הפלשמורה הזכאים לעלות, ובמהלך שלוש השנים הבאות יועלו השאר בקצב של 200 בחודש

הפגנת אתיופים
הפגנת אתיופים

בישיבת הממשלה הבוקר (א), אושרה העלאתם של 7,846 מבני הפלשמורה. השרים אישרו את הבאתם לישראל במהלך ארבע השנים הקרובות. את ההחלטה אישרה הממשלה פה אחד.

לפני כשלושה חודשים העבירה ממשלת אתיופיה בקשה חד משמעית לישראל שלא להמשיך בפעולות העלאתם של בני הפלשמורה ארצה, תוך איום בנזק ממשי ליחסים בין שתי המדינות. לדברי תת שר החוץ האתיופי, ד"ר אלמו טקדה, שנאמרו בשעתו לשרת הקליטה, סופה לנדבר, "אתיופיה היא ידידה קרובה של ישראל באפריקה, וחבל שבגלל זה ייפגע האמון בין שתי המדינות וייפסק שיתוף הפעולה".

החשש הוא כי עלייה המונית של אזרחים אתיופים תערער את המרקם החברתי במדינה ותגרור אי יציבות פוליטית. "תהליך איחוד המשפחות חייב להיות על בסיסי אינדיבידואלי ולא על בסיס עלייה המונית", הוסיף טקדה.

למרות זאת החליטה הבוקר הממשלה את שהחליטה, וזאת לאור התנאים ההומניטאריים הקשים בהם חיים הפלשמורה במדינה, כולל ילדים, תוך עקירת תושבים מבתיהם ומכפריהם.

על פי ההחלטה יובאו ארצה בחודשים הקרובים 600 מבני הפלשמורה הזכאים לעלות, ובמהלך שלוש השנים הבאות יועלו גם שאר העולים בקצב של מאתיים איש בחודש.

קודם לעריכת ההצבעה הקדים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואמר כי מבחינתו מדובר במעין סגירת מעגל. "בכהונה הראשונה שלי העליתי לארץ כ-5000 מבני עדת הפלשמורה, והיום אנחנו מדברים על הסדר שייתן באמת מענה סופי לבעיה הזו - בעיה כאובה ולא פשוטה - שיש לנו מחויבות מוסרית כבני ישראל, כבני העם בישראל, לתת לה פיתרון".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}