כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

חילול חג במסע לפולין? סער: זה טוב

מורים ממרכז הארץ, שהתלוננו אודות חילול קדושת חג וחול המועד במהלך מסעות תלמידים לפולין, נענו על-ידי שר החינוך: "לפחות לא מפסידים לימודים"

אני לא חושב שיש איסורים הלכתיים. גדעון סער
אני לא חושב שיש איסורים הלכתיים. גדעון סער

תופעה מדאיגה של חילולי שבת וחג במסעות בני הנוער היוצאים לפולין באישור משרד החינוך. מורים דתיים מבית ספר במרכז הארץ התלוננו אודות נסיעות בתי הספר וסיורם של בני הנוער בפולין, בעיצומו של חג הסוכות.

"מדוע מאשרים במשרד החינוך לקיים אירועי זיכרון וסיורים במהלך החג?", התלוננו המורים בפני משרד החינוך.

באחד מכתבי התלונה שנשלחו לשר החינוך גדעון סער, נכתב: "לא יעלה על הדעת שרמיסת ערכי הדת ונסיעה לחו"ל במקום לחגוג בחיק המשפחה, תקבל חותמת חיובית ממוסד רשמי, ועוד במדינה יהודית".

המורים מציעים במכתביהם, כי ניתן בוודאות לאתר שמונה ימים אחרים במהלך שנת הלימודים ובהם לקיים את הסיור "שחשיבותו לא נבחנת בספק. בעצם שליחת הנערים לאדמות פולין אנו מציבים את עברו של עם-ישראל מול פניהם. האם שנות השואה השובות יותר מהדת היהודית שאתה, השר, כל-כך מכבד?", נשאל בזעם.

ח"כ אורי אורבך מהבית היהודי, שקיבל את התלונות, הגיש שאילתה בנושא לשר החינוך גדעון סער. לשאלתו האם יש מקום לנסיעות אלו במהלך חגי ישראל, "דבר המהווה בעיה לשומרי מסורת", ענה שר החינוך, כי נסיעת תלמידי ישראל לפולין בעיצומו של חג הסוכות "מחזק את תחושת ההשתייכות ואת הזיקה לעם ישראל בתפוצות, ובפרט בפולין".

עוד ענה שר החינוך, כי בסמכות ועד ההורים של בית-הספר לבחור האם לקיים את המסע במהלך החג, בחול המועד או בשאר ימות השנה.

"אני לא חושב שיש איסורים הלכתיים, למשל בנושא חול המועד", אמר השר והוסיף לתדהמת הנוכחים כי למסע הגובל בחילול קדושת החג יש יתרון נוסף: "המסע לא מתקיים על חשבון הלימודים, אז זה בכלל טוב".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}