כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

אלי ישי: נימנע בהצבעה על ההקפאה החדשה

ביבי מתקפל? הקפאה חדשה ל-3 חודשים, תמורת מטוסים • נתניהו הבהיר בישיבת הממשלה: ההחלטה הסופית על חידוש הקפאת הבנייה תובא לאישור הקבינט המדיני-ביטחוני

מתקפל. נתניהו
מתקפל. נתניהו



אך בקושי הספיק לנחות בישראל וכבר החל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לקדם את ההבטחות שהותיר אחריו בארה"ב. נאמן להבטחתו למזכירת המדינה האמריקנית, הילרי קינטון, כינס את פורום השביעיה, כבר בשעות הלילה המאוחרות של מוצ"ש, כדי לדון בעקרונות ההצעה החדשה שלה.

ואלו הן פרטי ההצעה החדשה, מבית מטבחו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה:

1. ממשלת ישראל תודיע על השעייה מחודשת של הבנייה החדשה ביו"ש, למשך שלושה חודשים, על כל בניה שהחלה מאז תום צו ההקפאה הקודם ב-26 בספטמבר האחרון. המחוות האמריקניות: ההקפאה לא תחול על מזרח ירושלים ולא תידרש הקפאה נוספת עם תום ההקפאה המחודשת.

2. הממשל בוושינגטון, מצידו, מתחייב להטיל וטו, במשך שנה, במועצת הבטחון של האו"ם וכן בפורומים בינלאומיים שונים, לכל יוזמה אנטי ישראלית, כגון: ניסיונות לכפות הסדר מדיני, מתקפת דה לגיטימציה נגד ישראל, ניסיונות לשלול מישראל את זכותה להגנה עצמית.

3. הממשל יבקש מהקונגרס לאשר אספקת 20 מטוסי קרב מתקדמים נוספים לישראל, בשווי כשלושה מיליארד דולר. עם כינון הסכם השלום עם הפלסטינים ייחתם הסכם בטחוני ישראלי-אמריקני מקיף, שישמור על האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל, כאשר העסקה הנ"ל תצטרף אל ההסכם. הדיונים לגיבוש ההבנות הללו יחלו כבר בשבועות הקרובים.

אתמול בערב דן פורום השביעייה בפרטי ההצעה עד לשעות המאוחרות של הלילה. הבוקר כבר החל נתניהו את סבב השרים במטרה לשכנע אותם לתמוך בהצעה.

התנאים של אלי ישי

שר הפנים אלי ישי אמר הבוקר, כי השרים מטעם ש"ס עשויים להימנע בהצבעה בממשלה על חידוש הקפאת הבנייה למשך שלושה חודשים. זאת בכפוף למספר תנאים שהמפלגה דורשת: הבנייה בירושלים תחודש באופן מיידי; ישראל תקבל מכתב מנשיא ארצות הברית ברק אובמה, בו יובטח כי ניתן יהיה לבנות שוב בישובים ביו"ש; בנימין נתניהו יתחייב כי הבנייה אכן תחודש בתום שלושה חודשים.

לדברי ישי, "אנחנו לא נתמוך בהצעה. עם זאת, ברור שיש הקפאה בכל המקומות כולל בירושלים מאז הקמת הממשלה. לצערנו, ההקפאה קיימת ומשום כך אם התנאים שלנו יתקבלו - נביא את הדברים להכרעת הרב עובדיה יוסף ונשקול להימנע".

בין התומכים בהמשך ההקפאה, שנים מחברי השביעיה של הקבינט: אהוד ברק ודן מרידור. בין המתנגדים: אביגדור ליברמן, אלי ישי, משה בוגי יעלון ובני בגין. מה שהופך את קולו של אלי ישי ללשון מאזניים אמיתית. בצל עומדות אמירותיו הקודמות של ישי לפיהן אין כל סיכוי לתמיכת ש"ס בהמשך הקפאה, אמירות שעמדו בניגוד מוחלט לדבריו של שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, שלא שלל אפשרות של הקפאה, אם אכן היא תהיה האחרונה בסדרה. מה יאמר ישי למצביעיו, ואיך יסביר את שינוי עמדתו? ימים יגידו.

במועצת יש"ע זועמים. לדברי יו"ר המועצה, דני דיין, "הדרישה להקפיא גם את מה שהוחל את בנייתו כחוק מאז ה-26 בספטמבר היא רעיון הזוי וחצוף במיוחד. זוגות צעירים וקבלנים ישראלים אינם יו-יו בידיה של הילרי קלינטון", אמר.

אין זה סוד כי מאז תום תקופת ההקפאה עסקו ביו"ש במרץ בהשלמת פערים, והבנייה שם במלוא תנופתה. הפסקתה כעת תהווה מכה אנושה למפעל ההתנחלויות וגם לקידום פרויקטים לדיור למגזר החרדי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}