י"ח תשרי התשפ"ה
20.10.2024

עצמאות החינוך: כנס היסוד למוסדות החדשים של הפלג הירושלמי

לקראת סיום זמן קיץ ופתיחת עונת הרישום קיימו רבני סיעת "בני תורה" כנס יסוד למוסדות הרבים שהקימו על טהרת הקודש

עצמאות החינוך: כנס היסוד למוסדות החדשים של הפלג הירושלמי
קובי הר צבי

לאחר השלמת הרישום למוסדות החדשים שיוקמו על טהרת הקודש בהוראת הגר"ש אויערבך נערך אמש (שני) כינוס לייסוד המוסדות של הפלג הירושלמי באולמי תמיר בירושלים, כשבמרכז הארוע הוקדש לטובת יסוד תלמוד התורה המרכזי 'תפארת יעקב' שיפתח בירושלים בשנת הלימודים הבאה.

הרב אליהו טומבק, מנהל תלמוד התורה תפארת יעקב בבני ברק שינהל גם את תלמוד התורה החדש בירושלים, פתח את הכינוס בסקירה נרחבת על התערבות משרד החינוך והמחוז החרדי בתכני הלימוד, ועל הצורך בעצמאות חינוכית למען חינוך הילדים בדרך המסורה מדורי דורות.

אחריו דיבר הגאון רבי צבי פרידמן גאב"ד מסורת שאמר בין השאר כי על חינוך הדורות הבאים באופן מעוות ושלא על פי מה שמקובלנו מרבותינו נאמר 'למען לא ניגע לריק ולא נלד לבהלה'.

הגאון רבי יונה זלושינסקי מראשי ישיבת פוניבז' הסביר באריכות כי הבעיות העומדות היום לרגלי הורים בענין החינוך, אלו נסיונות של עיקבתא דמשיחא. עוד אמר הרב זלושינסקי כי הקמת מוסדות חינוך שיתנתקו ממשרד החינוך זו איננה קיצוניות אלא המשך ישיר של מסורת החינוך של רבותינו.

הרב אויערבך בכנס עצמאות החינוך

הגר"ש אויערבך שחתם את הכינוס ונשא את הנאום המרכזי, עמד בדבריו על תכלית החיים שאין בהם מקום לקידום חכמות זרות, עוד אמר הגר"ש כי הצורך בהקמת מוסדות שגורמים חיצוניים לא ישפיעו בחינוך הילדים - איננה הידור או פרומקייט אלא צורך אמיתי בשימור החינוך הטהור, וכי ׳אנחנו לא צריכים להסביר כל כך מדוע רק מי ששינה ומשנה את דרך החינוך צריך להסביר את מעשיו - שמשבשים את מסורת היהדות.

בכינוס השתתפו עוד הגר"א דויטש מראשי ישיבת פוניבז', הגרב"ש דויטש מראשי ישיבת קול תורה שלאחר הפרסומים בשבוע שעבר על ביקורו אצל הגר"ח קנייבסקי הגיע לכינוס, הגר"צ שינקר ראש ישיבת בית דוד, הגר"נ עלזס ר"י דעת אליהו, הגר"צ וידר רב שכונת קרית יובל, הגר"י דזמיטרובסקי ועוד.













































































הפלג הירושמי מוסדות חינוך כנס הרב אויערבך עצאמות החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}