כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

"יש להוציא את ספרי רפאל הלפרין מהבית"

מכתב חסר-תקדים בחריפותו יצא בימים האחרונים מבית גדולי ישראל: יש להוציא את ספרו של רפאל הלפרין על התורה מהבית. יש בו דברי כפירה • בפנים: המכתב בכתב יד

הגאון רבי נסים קרליץ, צילום: אהרון שטיינגולד
הגאון רבי נסים קרליץ, צילום: אהרון שטיינגולד

מכה קשה לרב רפאל הלפרין: גדולי ישראל, הגר"נ קרליץ, הגרמ"י לפקוביץ' והגרב"ד פוברסקי, חתמו על מכתב חריף נגד ספר שהוציא לאור.

הרב רפאל הלפרין החל, במקביל לרשת האופטיקה שהקים, להוציא-לאור ספרים. זה התחיל עם 'האנציקלופדיה לבית ישראל', כאשר לשם הפקתה מינה הלפרין צוות גדול של אנשי רוח ומדע, שחיברו את האנציקלופדיה היהודית הראשונה.

הסידרה זכתה להסכמות מגדולי ישראל, והפכה ליצירת חובה בכל בית חרדי. כל ערך עבר סינון ובדיקה, והציבור החרדי שמח כי יש ביכולתו להכניס אנציקלופדיה כשרה ומסוננת אל ביתו.

עם תום הפקת הסידרה, המשיך הלפרין להוציא לאור ספרים נוספים, בין היתר דיוקים על התורה ורש"י.

לכל ספר נלווה מסע פרסום אגרסיבי, שעודד את הקהל לרכוש את ספריו במחירים מוזלים.

אלא שהספר האחרון שהוציא לאור על התורה, היה כנראה ספר אחד יותר מידי.

מזה מספר חודשים מסתובבים אברכים בבתי גדולי ישראל כשבידיהם הספר. לדבריהם, בספר יש לא מעט דברי כפירה, שאינם עולים בקנה אחד עם המסורה לנו מדור דור.

לא קל היה מסעם. בבתים רבים דחו את טענותיהם, וסירבו לבדוק את הדברים אפילו בדיקה ראשונית. אלא שלאחר מאמצים רבים, חתמו הגר"נ קרליץ, הגרמ"י לפקוביץ' והגרב"ד פוברסקי על מכתב חריף נגד הספר.

במכתב, הנחשף כאן לראשונה, כותבים הרבנים, כי בספר מופיעים דברי כפירה, וכי אין להחזיקו בבית וכל שכן בבית המדרש. לפי המכתב שהוציא, יש לגנוז את הספר.

יצוין, כי לספר ניתנה הסכמה מאת הגרב"ד פוברסקי, וכעת הוא חוזר בו וכותב: "לאחר שהוכשלתי הנני בזה להצטרף להאמור דברי הגאונים שליט"א".

את תגובתו של הרב הלפרין לא הצלחנו לקבל.





תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}