כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

"הרב עובדיה אמר לי: תמנה את זה ואת זה"

הרבצ"ר לשעבר, ישראל וייס, מפרסם ספר זיכרונות • "נכנסתי לרב עובדיה, שהחזיק נייר עם שמות רבנים צבאיים הראויים לקידום. אמרתי: לא אמנה! לא את זה ולא את זה ולא את זה"

הרב ישראל וייס
הרב ישראל וייס

4 שנים חלפו מאז סיים הרב ישראל וויס את תפקידו כרב הצברי הראשי של צה"ל, וכעת הוא מוציא לאור ספר חדש, בו הוא מגולל את זיכרונותיו מהתקופה, ומספר על ההתנתקות מגוש קטיף, הרמטכ"ל דן חלוץ, אירוע התקיפה בכותל המערבי על ידי נוער דתי ועוד. כך מדווח יהודה שליזינגר מ'ישראל היום'.

הספר, שנקרא בשם "בדם ליבי", מגולל את האירועים שעברו על הרבצ"ר בשנות כהונתו 2000-2006.

אחד הנושאים הבולטים ביותר בספרו החדש הם הניסיונות, לדבריו, של אנשים וגופים שונים להתערב ברבנות הצבאית. "עם מינויי עליתי לרב עובדיה יוסף שלא אהב את בחירתי. הרב החזיק בידו נייר, שעליו נכתבו שמות הרבנים צבאיים הראויים לקידום, לדעתו. 'אני מבקש ממך', פתח ללא שהיות, והחל למנות בפניי שמות הרבנים שהיה רוצה בכבודם", נכתב בספר.

בהמשך דבריו כותב הרב וייס, כי השיב להגר"ע לאחר שראה את הפתק: "כבוד הרב, לא אמנה! לא את זה ולא את זה ולא את זה, אלא רק את מי שאני חושב לראוי באמת. איש בעולם לא יחליט בעבורי מי ימונה לאיזה תפקיד, גם לא הרמטכ"ל ולא שר הביטחון. המדד למינוי רבנים צבאיים בצה"ל לא יהא מוצאם, אלא מידת התאמתם לתפקיד.

"הרב עובדיה האזין ברוב קשב, נדהם משהו, שתק ואחר כך אמר, "תעשה מה שאתה מבין".

הרב וייס כותב גם בספרו על ההתנתקות, ומספר כי באותם ימים היה מסתובב עם שמירה של השב"כ בשל איומים ממשים על חייו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}