י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

מי התיר לכם לשפוך את דמה של 'שובו בנים'

שפכתם את דמם של אלפי אנשים לשווא. אנשים יושבים מול מקלדת, שכידוע נאסרה ע"י הרבנים, וכותבים שם בעד/נגד רבנים על הסיפור הזה. מישהו יודע כמה משפחות נורמטיביות נמצאות שם? מי שמכם לשפוט קהילה שלמה? • טור

מי התיר לכם לשפוך את דמה של 'שובו בנים'
ל

בחודשים האחרונים החברה החרדית סוערת סביב סיפורו של הרב אליעזר ברלנד. אין ספור מילים והגיגים נכתבו על הסיפור הזה, כולם תקפו את כולם מכל הכיוונים, אבל דבר שכחו, את המשפחות שמשתייכות לקהילת "שובו בנים".

את מאות - אם לא אלפי - המשפחות שמגדלים את ילדיהם במרקם הזה שנקרא "שובו בנים". נכון, יש הרבה מסתורין סביב הפרשה הסבוכה הזאת שנפלה עלינו. לא התעמקתי בנושא המשפטי או הפלילי, כי זה מיותר מבחינתי. רשויות החוק עושים את מלאכתם גם אם זה לא הכי "מתאים לנו".

אבל הרכילויות והלשון הרע והלבנת הפנים - שכידוע לא מתכפרים ביום כיפור כי זה עבירות שבין אדם לחבירו - לא הפסיקו לרגע.

כל אחד שרוממות מקלדתו באצבעותיו הקליד והשמיץ וביזה קהילה ענקית בישראל, שגם אם יש שם "אנשי דלא מעלי" זה לא מתיר לשפוך את דמם של המשפחות בקהילת "שובו בנים".

מי התיר לכם לשפוך את דמה של קהילת "שובו בנים"?

אנשים הפכו לשוטרים, לשופטים ולתליינים, וכל מי שרק העז לסנגר על הקהילה הושמץ בקללות שהמקלדת לא סובלת.

הייתי שנתיים מאבטח בכותל המערבי בחברת "מודיעין אזרחי". יום יום הייתי פוגש את האנשים מקהילת שובו בנים ביציאה לכיוון שער שכם. כמעט כל יום הייתי הולך לבניין הישיבה לשיחה קלה עם לומדי המקום.

מישהו יודע כמה משפחות נורמטיביות נמצאות שם? מי שמכם לשפוט קהילה שלמה?

רוב רובה של הקהילה יושב שם ולומד תורה מבוקר ועד ליל, מגדל משפחות נפלאות שנראים בדיוק כמוני וכמוכם. שנתיים שלמות הסתובבתי ביניהם, מכיר את הקהילה לפני ולפנים. אז נכון שיש שם אנשים שלא הייתי רוצה לפגוש בסמטה חשוכה, לא מתכחש לזה ולא קובר את זה, אבל לקבור קהילה שלמה בגלל חטאם של כמה עבריינים?

בקהילה שאני ואתם נמצאים אין עבריינים? אין גנבים? אין תוקפים? אין מתעללים בילדים?

שפכתם את דמם של אלפי אנשים לשווא. אנשים יושבים מול מקלדת, שכידוע נאסרה ע"י הרבנים, וכותבים שם בעד/נגד רבנים על הסיפור הזה.

מאיפה ההיתר והחוצפה לבזות אלפי אנשים? אנחנו מתלוננים שמדירים אותנו מכל מקום אפשרי, למה שירצו אותנו? אנחנו לא מסוגלים להסתדר עם עצמינו.

עדיין לא מאוחר להפסיק עם מסע הדמים הזה. אנא הפסיקו להשמיץ ולבזות, אנחנו בחברה החרדית נתנו צ'אנס ומוכנים לסלוח לרשעים גדולים, ופה לפני משפט או הרשעה נתנו דרור להשמצות על קהילה שלמה.
הרב אליעזר ברלנד שובו בנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}