כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

אם ההכשר שלך לא שם, אתה לא קיים

התחרות בין מדריכי הטלפונים החרדיים עולה מדרגה • לא פחות מ-2 'תעודות כשרות' צורפו ל'דפי זהב' • מזכיר הוועדה מספק הצצה לתפקיד: גניזה, מיסיון וצניעות

דפי זהב. צילום: יחצ
דפי זהב. צילום: יחצ

תושבי השכונות החרדיות בירושלים, שקיבלו השבוע לביתם את מדריך הטלפונים החדש של 'דפי זהב, הופתעו לגלות בפתח המדריך לא פחות משתי 'תעודות כשרות'. האחת, מטעם 'הוועדה הרוחנית לביקורת ספרים', והשנייה, מטעם 'ועד ההלכה לענייני גניזה'.

החותמת הראשונה מאשרת כי ניתן לעבור על המדריך ולעיין בו, לאחר שהוועדה בדקה את התוכן שבו.

"הננו לאשר שנציג הוועדה עבר על 'דפי הקהילה ירושלים והסביבה', והוא ואושר להדפסה לציבור יראי השם בירושלים", כתבה הוועדה הרוחנית בפתח המדריך.

החותמת השנייה מבטיחה כי אין סיבה לחשוש לקדושת הספר - ואין בו דפים הדורשים גניזה.

"הוכח כי ניתן להעביר גם מסרים יהודיים ותורניים לא חשש גניזה תוך מציאת הדרך להצגת המסר המתבקש בתוך מסגרת ההלכה", כותב הרב אברהם כהנוביץ, מזכיר ועד הרבנים לענייני גניזה החתום על המודעה.

שני מזכירי הוועדות מסבירים כי 'דפי זהב' פנו לוועדה בבקשה לקבל את ההכשר.

על-פי דיווח ב'וואלה', עולה, כי חותמות ההכשר אינן בגדר עניין סמלי גרידא, אלא קיים שיתוף פעולה הדוק בין הוועדות לבין 'דפי זהב' בטרם ההדפסה.

מזכיר הוועדה הרוחנית לביקות ספרים מספק הצצה לתפקידו: "ב'דפי זהב' יש לא רק טלפונים אלא גם פרסומות. חשוב שהפרסומות יהיו צנועות, שלא יראו נשים. הוועדה דרשה שגם השירותים המוצעים במדריך יהיו מותאמים לציבור החרדי, ושלא יהיה פרסום של עמותות מיסיונריות".

הוועדות מספקות מדרגה נוספת במסגרת התחרות של 'דפי זהב' מדריכי הטלפון המקומיים האחרים היוצאים בערים החרדיות.

בנוסף, במדריך החדש של 'דפי זהב' מופיע מדור חדש בשם 'דת וקהילה'. המדור כולל זמני ההלכה, רשימת גמ"חים, טלפונים של רבנים ובתי דין.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}