כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הטרגדיה במכתש רמון: נמצאו שתי הגופות

לאחר שעות ארוכות של מתח וחרדה, הודיעה הרבנות הראשית כי נמצאו שרידי הגופות של הטייס והנווט שמטוסם התרסק במהלך טיסת אימונים • ההערכה: טעות אנוש

מטוס ה'סופה'. ארכיון: דובר צה"ל
מטוס ה'סופה'. ארכיון: דובר צה"ל

לאחר שעות ארוכות של חיפושים אחר נוסעי מטוס ה-F-16i שהתרסק אמש במכתש רימון, נמצאו הבוקר גופותיהם של הטייס רס"ן עמיחי איטקיס בן 28 משדה ורבורג והנווט רס"ן עמנואל לוי בן 30 ממעלה אדומים.

ההודעה המצערת נמסרה לבני משפחותיהם.

על פי ההערכות, ההתרסקות היא תוצאה של טעות אנוש שנבעה מאובדן התמצאות במרחב, ולא מכשל טכני של המטוס החדיש.

המטוס, המכונה בחיל האויר "סופה", היה בטיסת אימונים שבמהלכה התנגש בקרקע, זאת במסגרת סדרת אימונים בהם נמצאת הטייסת בימים האחרונים.

מחקירה ראשונית שביצע חיל האוויר עולה, כי המטוס שהתרסק הוביל מבנה של ארבעה מטוסי קרב שתרגלו טיסת לילה. מטרת האימון הייתה לדמות טיסה בעומק מדינת אויב, בשילוב עם יירוט מטוסי אויב.

כ-20 דקות לאחר תחילת התרגיל, לאחר שהמטוס ביצע תרגול יירוט מוצלח, הוא ביצע פניית הנמכה עד שלבסוף פגע בקרקע והתרסק.

אמש מינה מפקד חיל האוויר, האלוף עידו נחושתן, ועדת חקירה בראשות קצין בדרגת אל"מ לבדיקת נסיבות האירוע. כמו כן, הנחה האלוף נחושתן על עצירת כל טיסות האימונים של מערך מטוסי ה"סופה".

רמ"ט חיל האוויר, תא"ל נמרוד שפר, ציין היום כי "הצוות שהטיס את מטוס ה"סופה" שהתרסק אמש היה ותיק, מוביל ומנוסה, עליו אנחנו סומכים במאה אחוז". לדבריו, "רס"ן איטקיס נחשב לטייס מנוסה מאוד המכיר היטב את מטוס ה"סופה" וגם הנווט, רס"ן לוי, הוא אחד מהנווטים הראשונים במטוס זה".

חיל האוויר אף הצליח לאתר את הקופסא השחורה של המטוס, הקופסא תועבר לבדיקת מעבדה בארצות הברית.

מפקד חיל האוויר, האלוף עידו נחושתן, הגיע לפני זמן קצר לבית משפחתו של טייס חיל האוויר שנהרג בהתרסקות ה-F16I אמש, רב-סרן עמיחי איטקיס ז"ל, בשדה ורבורג.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}