ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

תעלומה: עיתונאי בכיר נהרג בפיצוץ מסתורי

פאבל שרמט, עיתונאי בכיר באוקראינה, נהרג בפיצוץ מסתורי ברכב בקייב. טרם ברור מי עומד מאחורי הפיצוץ. נשיא אוקראינה: "הורתי לרשויות אכיפת החוק לבצע חקירה מהירה של הפשע הזה"

זירת החיסול באוקראינה, הבוקר (רויטרס)
זירת החיסול באוקראינה, הבוקר (רויטרס)

פאבל שרמט (44), עיתונאי בכיר באוקראינה, נהרג הבוקר (רביעי) בפיצוץ מסתורי ברכבו בבירה קייב, זאת בשעה שעשה את דרכו למקום עבודתו.

על פי הדיווחים, הרכב היה שייך לעורך הראשי של אתר החדשות המוביל במדינה, בו הועסק שרמט. טרם ברור מי עומד מאחורי הפיצוץ ומה המניע, למה שכעת נראה כחיסול.

הפיצוץ אירע באחד הרחובות הראשיים של קייב. בתיעוד מהזירה ניתן לראות את הרכב שרוף ומפויח כולו. עדי ראייה סיפרו לסוכנות הידיעות רויטרס ששמעו פיצוץ עז ואז הרכב עלה באש. יועץ לשר הפנים האוקראיני טען כי המטען הופעל בשלט רחוק.

פאבל שרמט (רויטרס)צילום: פאבל שרמט (רויטרס)
פאבל שרמט (רויטרס)

שרמט עבד עבור אתר "אוקראינסקה פראבדה", שמייסדו גרגורי גונגדזה, נרצח בשנת 2000 וגופתו נמצאה ביער מחוץ לקייב. עד היום לא הצליחו רשויות החוק במדינה לפענח את הרצח, שלטענת ארגוני זכויות אדם בוצע בשליחות נשיא המדינה דאז, ליאוניד קוצ'מה.

ראש ממשלת אוקראינה פרסם הודעה בה נאמר: "היום החל בחדשות נוראות. הכתב הבכיר של עולם העיתונות האוקראיני נהרג הבוקר". נשיא אוקראינה, פטרו פורושנקו, הודיע כי הורה לרשויות אכיפת החוק לבצע "חקירה מהירה של הפשע הזה".
פיצוץ מסתורי אוקראינה עיתונאי קייב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}