כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הדיפלומטית החרדית הראשונה יוצאת למוסקבה

יפה אוליבצקי מירושלים, שהצטרפה לפני 12 שנים למשרד החוץ, תשמש כדיפלומטית החרדית הראשונה בהיסטוריה של ישראל • תהיה נספחת התרבות בשגרירות במוסקבה

הקרמלין
הקרמלין



יפה אוליבצקי מירושלים, תשמש כדיפלומטית החרדית הראשונה בהיסטוריה של ישראל. אוליבצקי תהיה נספחת התרבות בשגרירות ישראל במוסקבה, ותפעל לקדם את התרבות הישראלית והיהודית ברוסיה.

אוליבצקי, תעבוד יחד עם משפחתה למוסקבה, שם על פי בקשתה תקבל דירה שתימצא בסמיכות לבית הכנסת. אחד מילדיה, בחור ישיבה הנמנה על ספסלי הלימודים באחת מהישיבות המוכרות בירושלים, יישאר ללמוד בארץ.

יפה היא בוגרת תואר ראשון בתנ"ך ובתושב"ע ומורה מוסמכת ליהדות ואנגלית. בעלה של אוליבצקי משמש כמנהל אגף הכשרות ברבנות המקומית בירושלים

לפני 12 שנים הצטרפה אוליבצקי למשרד החוץ ושימשה כראש הלשכה של סמנכ"ל אגף אירו-אסיה, שאחראי על כל מדינות ברית המועצות לשעבר. לפני שלוש שנים קיבלה תפקיד משמעותי במשרד, ומונתה להיות אחת מראשי המדורים באגף, ובכך אספה קשרי תרבות בקרב גורמים המובילים בישראל.

לעיתון 'מעריב' אומרת אוליבצקי: "בקהילה שלנו יודעים שאנחנו משלבים בחיים שני דברים שלכאורה עומדים בקווים מקבילים. מצד אחד אנחנו עקרוניים מאוד בנושא של הרמה התורנית שלנו, ומצד שני יש לנו אפיקים רחבים יותר ממה שחושבים בציבור הכללי, בגלל אופי העבודה שלי".

אוליבצקי הסבירה, כי היא רואה ביציאה לרוסיה שליחות דתית: "אין בזה סתירה. גם דיפלומט ישראלי ששומר תורה ומצוות, יכול לשרת במוסקבה. אני רואה ביציאה למוסקבה שליחות דתית ולאומית למען עם ישראל ומדינת ישראל. תמיד יצאו שליחים לגלות כדי לקדם את הקשר לעם ישראל ולמדינת ישראל, ואני מקווה שבעזרת השם, עם הכלים שיש בידי ובסיוע המשרד, אוכל לעשות זאת".

בכירים במשרד החוץ אמרו: "מדובר בתעודת כבוד למדינת ישראל. יפה משלבת באישיותה את היעילות והמקצועיות, ומבטאת את הפסיפס המדהים של החברה הישראלית".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}