כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ממשיכים בשיסוי, מפסיקים את הלימודים

לא נמאס להם: מאבק הסטונדטים ב'חוק האברכים' כבר הפך לפתטי: באוניברסיטת תל אביב החליטו להשבית את הלימודים למשך שעה • היוזמה נתקלת בהתנגדות חריפה של פרופסורים

מאבק פתטי. הפגנת הסטודנטים
מאבק פתטי. הפגנת הסטודנטים

בעוד בממשלה מנסים להגיע לפשרה בהצעת החוק, ש'זכתה' לכינוי התקשורתי 'חוק האברכים', הסטודנטים ממשיכים במאבקם.

אוניברסיטת תל אביב תשבית היום (ה') לשעה את הלימודים, במחאה נגד החוק. השביתה תתקיים בין השעות 12:00 ל-13:00 ובמהלכה יקיימו הסטודנטים מחאה במסדרונות האוניברסיטה זאת על פי בקשתם של אגודת הסטודנטים.

נשיא האוניברסיטה, פרופ' יוסף קלפטר, יצטרף אף הוא למאבק. במכתב ששלח לסטודנטים כתב: "אתם הסטודנטים מהווים את ההון האנושי שהיה מאז ומתמיד יתרונה הבולט של מדינת ישראל ואלו שיישאו מחר בנטל הכלכלי והלאומי. על המדינה לטפח משאב חיוני זה".

מנגד, יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי, פרופ' אלישע האס, נרתם לצדם של החרדים. במכתב ששיגר אמש (ד') לראש הממשלה כתב, כי הסטודנטים לא יכולים להשבית את הלימודים.

"מדובר בסוגיה הנתונה במחלוקת פוליטית שבה גורמים שונים מעודדים את הסטודנטים לדרוש שגם הם יקבלו תמיכה. בויכוח הציבורי סביב סוגיה זו מעורבים אינטרסים פוליטיים רבים. יש מקום לויכוח ציבורי סביב נושא טעון זה אולם מכתבו של נשיא אוניברסיטת תל אביב מהווה מהלך של התערבות בויכוח פוליטי ולמעשה תורם לפוליטיזציה של האוניברסיטה".

במכתבו הסביר הפרופסור כי האוניברסיטה אינה יכולה להתערב בפעילות פוליטית: "אוניברסיטת תל אביב מתקיימת מכספי משלם המיסים, משלם המיסים משקיע כספים רבים, רבים ביותר, בלימודיו של כל סטודנט באוניברסיטה. על האוניברסיטה כמוסד להימנע מפעילות פוליטית, כל זמן שהיא סמוכה על שולחנם של משלמי המיסים. אודה לכבודו אם יואיל לפעול כדי לעצור התדרדרות זו של אוניברסיטת תל אביב בדחיפות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}