כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

'תוכנית ההינתקות' החרדית מהמדינה

קברניטי המדינה שוב יצאו לקרב ללא מידע מודיעיני: שיטת סאטמר חודרת למיין-סטרים החרדי • וגם: למה צריך לייבא עוברים בצנצנת? • טורו של יצחק נחשוני

פורס חסות. האדמו"ר מסאטמר
פורס חסות. האדמו"ר מסאטמר



האדמו"ר מסאטמר פורס חסותו על החינוך בישראל

יש לנו יסוד סביר להניח שקברניטי המדינה, לא קראו ידיעה אחת באתר 'בחדרי חרדים', וגם לא יקראו בסוף שבוע זה, את שיכתב ב'העדה' - בטאון העדה החרדית, המאשר את הפירסום.

מלחמת הדת, שכבר אינה משתוללת רק בין גדרה לחדרה, ומאתמול הרחיקה עד ל'שדרות' הרחוקה או יותר נכון 'מרכז ספיר' שבנגב, הרי אינה הקרב הראשון שישראל קופצת לתוכו ב'קפיצת ראש' ללא הכנת 'מודיעין' וללא הכרת השטח. גם למבצע ה'שייטת', למלחמת לבנון השניה ולבלימת משט ה'מרמרה', יצאו מאמיני תאוריית ה'סמוך' היהירים, ללא מידע מודיעיני בדוק, והתוצאות ידועות.

מי ששכח את המחיר ששילמנו על כך במלחמת לבנון השניה, למשל, מוזמן לקרוא היום בעתונות את הציטוטים מתוך ספרו החדש של הנשיא בוש, על אכזבתו מאולמרט ומביצועיו של צה"ל במלחמה זו.

ואם במלחמות המחוייבות ההן לא טרחו ללמוד את האויב, למה שבעיצומה של המערכה המונעת משנאה נגד הציבור החרדי ינתחו את המקורות הגלויים המתפרסמים באתר 'בחדרי חרדים', או בעיתון ה'עדה'?

הידיעה שאנחנו מתייחסים אליה מלמדת על שינוי מהותי בתפיסה המוסדית-חרדית, המתבטא בהתקרבות ל'עדה החרדית' גם מצד גופים שמעולם לא הזדהו עמה ועם עמדותיה, והכל על רקע השיסוי המתחזק.

כתב 'העדה' מ.פריד ידווח ויאשר - את מה שכבר דווח אתמול באתר 'בחדרי חרדים' - כי שלשום בלילה, על פי לוח ושעון קרית יואל, פתח האדמו"ר מסאטמר במעונו את המגבית למען הורי הילדות בעמנואל, הנתבעים עתה לשלם 7500 שקל למשפחה, קנס על אי ביצוע פסק בית המשפט.

עוד בעת המו"מ הסופי להשגת פשרה ב'פרשת עמנואל', כאשר נודע כי משרד החינוך מתנה את מתן מעמד 'מוסד פטור' לבית הספר, בשלילה מוחלטת של כל מימון ממשלתי ממנו, מה שאינו קיים בשום מוסד פטור של ה'אליטות' החילוניות - התפרסמו ידיעות כי גורמים בעדה החרדית, ובעיקר בחסידות סאטמר, מציעים לסנף את בית הספר החסידי למוסדותיהם, שאינם נהנים מכספי מדינה - ולדאוג להם למימון.

הידיעות לא נלקחו אז ברצינות, והן נתפסו כאיום סרק. עתה מסתבר כי ההצעה קורמת עור וגידים ומתממשת מול עינינו.

לפי הדיווח, נציג ההורים, הרב ישעיהו אייכלר, מנהל בית הספר בעמנואל, הגיע השבוע לארה"ב כדי להשיג את המימון לאחזקת בית הספר ולתשלום הקנסות שהושתו על ההורים. "כ"ק האדמו"ר שליט"א (מסאטמר) - נכתב בידיעה - "הביע את החובה לעמוד לימין ההורים ולהוזיל הון לסייע בעדם שיוכלו להמשיך ולעמוד על משמר צאצאיהם ולהיות מראשי היוצאים במאבק העקרוני נגד ההתערבות השלטונית הקשה בסדרי ותוכני הלימודים וחינוך התשב"ר, ציפור נפשה של היהדות החרדית, על ידי התנזרות גמורה ומוחלטת מכספי רשעים ומטובותיהם".

מי שלא הפנים את תוצאות ה'שבר' הקשה שתקף את הציבור הדתי-לאומי אחרי ההתנתקות והשפעתו הישירה על יחסו לשותפות ה'ממלכתית' המעושה, עומד לחטוף בפנים מהדורה שניה, ואולי משמעותית עוד יותר, בעקבות הרדיפה הרצופה של הציבור החרדי. במקום להתחבר למדינה, הנתק ממנה רק הולך וגדל.

כשם שהציבור החרדי מצא עצמו בימין, בעיקר בשל יחס השמאל אליו ובעיקר אל נושאי דת, כך הציבור הזה, שמעולם לא הזדהה עם ה'עדה החרדית' ועם סאטמר ודעותיה, וחלקו אף סלד מהם והתנגד להשקפותיהם, משתכנע אט-אט במניעיהם ומסכים לעקרונותיהם ביחס למימסד.

יחסם של אנשי השלטון החדש כמו סער, שטייניץ ויועצו שמחון לחרדים, לילדיהם, לחינוך וללימוד התורה, וההסתה שמוצאה מהם, היא שגורמת להזדהות זו.

התנערות ה'עדה החרדית' לאחרונה מהאלימים המכונים 'סיקריקים' מסייעת לתהליך הזה רבות, ועמנואל היא רק הניצן הראשון והנורה האדומה בכיוון זה.

המחיר שתשלם מדינת ישראל, עם ימשיך התהליך הזה ויקובע כמו שהחרדים קובעו בימין, יהיה גבוה הרבה יותר ממחיר תשלומי הבטחת הכנסה לאברכים, או אי הרעבת ילדיהם בדרכים מתוחכמות אחרות.

כדאי שיקחו את זה לתשומת לבם.

השפעה של אימא. בוש בכנסתצילום: השפעה של אימא. בוש בכנסת
השפעה של אימא. בוש בכנסת


תגובת מחץ

עד שאנחנו עומדים, צווחים ומתגוננים מול דברי הרשע של יועץ שר האוצר אבי אוחיון על חובת צימצום הילודה הברוכה אצל החרדים ומכריזים "עברנו את פרעה נעבור גם את זה", אנו מוצאים שנשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' בוש כבר הקדים אותנו ונתן לו תגובה הולמת ביותר.

בספרו החדש כותב בוש: "אימי הראתה לי עובר בצנצנת ומאז אני מתנגד להפלות".

חבל שאימא של שמחון לא מצאה לנכון לעשות את אותו הדבר...

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}