כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

"השתמשו בנו להעלאת המורל במאה שערים"

חברת אר.אף.אר מגיבה לעתירה שהוגשה כנגדה לבג"צ, בשל החפירות ביפו - וחושפת: "היינו מתואמים עם 'אתרא קדישא', הם התחילו להפגין רק לאחר שנכשלו באשקלון" • המסמך המלא: בפנים

ההפגנות נגד החברה במנהטן. צילום ארכיון
ההפגנות נגד החברה במנהטן. צילום ארכיון



בסוף השבוע שעבר נחשפה באתר 'בחדרי חרדים' העתירה שהגישו שלושה מאנשי 'העדה החרדית' נגד חברות הפיתוח והגופים האחראים לחפירות במתחם בית הקברות ביפו. העתירה הארוכה מאשימה אותם, בין היתר, בביזוי כבוד המת.

'העדה החרדית' עתרה לבג"צ: לעצור הבנייה ביפו • חשיפה

הבוקר (ד') באה התשובה מנגד.

אחת מחברות הבנייה, LLC יפת 36, המוכרת יותר בשמה האמריקני R.F.R, האחראית על החפירות ועל בניית המלון המוקם במתחם, משיבה בצורה מפורטת על טענות העתירה.

תשובת החברה נפרשת על פני 54 עמודים, שמעמידים באור שלילי ביותר את אנשי 'אתרא קדישא' ואת מלחמתם בחפירות הקברים ביפו.

החברה קובעת באופן נחרץ, כי "העבודות הנטענות על ידי העותרים אינן אמת". לטענתה, העתירה רצופה "בסילופים קשים" ואין כמעט עובדה בעתירה שאינה שנויה במחלוקת.

החברה טוענת עוד, כי אין כל מגבלה משפטית או חוקית לבנות במקום בו נמצאו קברים, ושכונות שלמות נבנו בישראל באופן זה.

את האצבע המאשימה מפנה החברה אל עבר הסיקריקים: "בניגוד למשתמע מן העתירה למתנגדים אין גם כל זכות להתערב ביישומן של תוכניות תקפות בקרקע פרטית".



ההפגנות? להעלאת המורל

כמה עובדות מעניינות, מצאנו בין עשרות העמודים.

ראשית, חברת אר. אף. אר, מודיעה לבית המשפט, כי חברת 'אלקטרה' יצאה מן הפרויקט לפני חודשים ארוכים, ויציאתה מן הפרויקט נידונה בבית המשפט. לדברי חברת יפת (חברת הבת של אר אף אר האמריקנית), חברת אלקטרה יצאה מן הפרויקט שלא כדין, ובשל כך נגרמו לחברה נזקים, שכאמור נידונים בבית המשפט.

טענה שניה, שמופיעה לאורך כל כתב התשובה, מגחיכה את טענות המפגינים על אי רצונה של החברה להידבר. בכתב ההגנה מתארת החברה מספר פגישות שנקבעו מראש, על-ידי אנשי 'אתרא קדישא', אך הללו לא התייצבו במקום ובמועד המתואם. לטענת החברה, אי ההתייצבות נועדה להראות את חוזקם של אנשי 'אתרא קדישא', שלא 'סופרים' את אנשי החברה.

הטענה החמורה מכל, נועדה לפגוע בבטן הרכה של אנשי 'אתרא קדישא'. לטענת החברה, החפירות החלו שבועות ארוכים לפני פרוץ ההפגנות ובתיאום מלא עם כל הגורמים. את ההפגנות התחילו אנשי 'אתרא קדישא', רק לאחר שהתברר הכישלון במערכה על הקברים באשקלון.

באותו יום, שהחלו החפירות באשקלון - ואנשי אתרא קדישא הבינו כי הפסידו במערכה - מתארים עורכי הדין של החברה, הגיעו אוטובוסים מלאים באנשים להפגין ביפו. ההפגנות ביפו נועדו להרים את המורל השפוף, כתוצאה מהכישלון במערכה במתחם בית בית החולים 'ברזילי'.

החברה מציגה מספר הוכחות לכך שהקברים הנמצאים במתחם שייכים לגויים. לדבריהם, חלק נכבד מהגופות נמצאו כשבידיהם צלבים או סימנים אחרים, המעידים כי מדובר בקברי גויים.

























































































































עזר בהכנת הכתבה: חיים שפירא, מוקד הציבור

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}