כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

מרגי עונה לחילונים: "הביאו ילדים בהמוניכם"

דבריו המקוממים של יועץ שר האוצר בכנס שדרות הרגיזו את הח"כים החרדיים • ח"כ זאב: "הקפאה בבניה, ועכשיו גם הקפאה בילודה?!" • מרגי: "ש"ס מעודדת להשתלב באקדמיה"

חרד לגורל  עם ישראל. מרגי
חרד לגורל עם ישראל. מרגי



ועצו הבכיר של שר האוצר, ד"ר אבי שמחון, שהתבטא אתמול במהלך נאומו בכנס שדרות ש"על אישי הציבור לקרוא לחרדים להפחית את שיעור הילודה" - הצליח להסעיר את המערכת הפוליטית החרדית.

"להפחית את הילודה החרדית"

מי שהגיב ראשון לדברים היה שר הפנים, אלי ישי, שתוך מספר דקות כבר 'נחתה' תגובתו: "התבטאות יועץ שר האוצר היא התבטאות הנובעת מבורות וקטנות מוחין. המצב הדמוגרפי היהודי בישראל נמצא בסכנה, והגברת הילודה היא הפתרון הטוב ביותר לכך שלא נאבד את הרוב היהודי במדינה".

במהלך היום הגיבו ח"כים נוספים. הראשון שבהם, ח"כ ניסים זאב, נשמע נסער באמרו: "עמדתו של הבכיר של שר האוצר אשר אומר כי על אנשי הציבור לקרוא לחרדים ולערבים להפחית את שיעור הילודה מבטא עמדה מיושנת של משטרים אפלים שגובלת בגזענות".

לדבריו, "אפילו בן גוריון בזמנו העניק פרס של מאה לירות דאז לאשה שהביאה את הילד העשירי והכיר בילודה כברכה לעם ולמדינה. אף מדינה בעולם לא מעיזה לדבר בשטנה כנגד הילודה. המגזר החילוני בוכה על הבעיה הדמוגרפית, אך בפועל נעשה שימוש ציני ב"שד הדמוגרפי" למטרות של וויתורים מדיניים – כאשר במציאות הילודה היא אחת היסודות להתגברות על הבעיה.

"כנראה שבעקבות ההקפאה בבניה אנו עומדים בפני מתקפה של אנשי ממשל להקפאת הילודה – דבר שהוא התערבות בחיי הפרט וגם מנוגד גם לעקרונות הבסיסיות של הכרזת האו"ם לזכויות האדם. תפקידו של האוצר הוא לא לעסוק בעצירת הילודה אלא למצוא פתרונות לעוני ההולך וגובר במדינת ישראל שהוא תופעה כלל ארצית. שהחריפה לאחרונה בעקבות צמצום שגובל בביטול קצבאות הילדים".

"נמשיך לאכול אחד את השני מבפנים"

גם ח"כ אליעזר מנחם מוזס זעם ורתח. "חבל שגם יועץ השר מצטרף לקריאה הפופולארית של 'הכה בחרדים והצל את הכלכלה'. שיעשו שם באוצר שיעורי בית: דווקא משפחות ברוכות מביאות לצריכת מוצרים מוגברת, ובהתאמה הכנסות רבות לאוצר המדינה. כמה נוח במקום להציג פתרונות לבעיות הכלכליות, להאשים בהם את החברה החרדית".

הבוקר, בדבריו באותו כנס, הגיב גם שר הדתות, יעקב מרגי, בקריאה לציבור החילוני במדינה להגביר את הילודה. ""הביאו ילדים בהמוניכם במקום לקטר על החרדים. אני כחרדי חרד לגורל עם ישראל", אמר, בהתייחסו לסכנה הדמוגרפית.

הוא הוסיף כי "מי שחושב שהחרדים לומדים בישיבות רק כדי להשתמט משירות צבאי אינו אלא טועה, הסיבה לנהירה למסגרת החינוכית התורנית כי במערכת החינוך הממלכתית חסרים ערכים יהודיים".

בהמשך דבריו אמר מרגי כי "אנו נמצאים בהליך פישור וגישור, אולם אם לא נזהה צרכים בחברה החילונית ובקהילה החרדית כמתחייב, לא נגיע לשום מקום ונמשיך לאכול אחד את השני מבפנים".

הוא שיבח את ההצלחות בפרויקטים הקיימים הפועלים למען המגזר החרדי בצה"ל כגון: שחר כחול, שחר ירוק וחלמיש התורמים להשתלבות חרדים בצה"ל.

"עוד בעשור הקודם ראה הראשל"צ הגאון הרב עובדיה יוסף שליט"א בצורך לימודי ההשכלה הגבוהה ומי שנרתמה והוציאה זאת מהכוח אל הפועל היא בתו הרבנית בר שלום אשר יסדה את המכללה החרדית הראשונה. וכן גם תנועת ש"ס המעודדת להשתלב באקדמיה ולרכוש תואר", אמר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}