כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

היום שאחרי צחי: קרב הוועדות

בעוד בליכוד מתכתשים על ראשות ועדת הכלכלה, קופצת קדימה על העגלה ודורשת: תנו לנו את התפקיד • לא מאהבת ועדת הכלכלה, אלא משנאת מי שעשוי לזכות ביו"ר ועדת החוץ ובטחון שהתפנתה - שאול מופז

מי יהיה היורש? צחי הנגבי
מי יהיה היורש? צחי הנגבי

מצב הרוח בקרב אנשי קדימה גם כך אינו משופר במיוחד בימים אלו. לא קל לשבת בקואליציה כשכמעט כל מה שמעסיק אותך הוא הכנת נאומים תוקפניים נגד הקואליציה והעומד בראשה.

רק זה היה חסר להם: הקלון של צחי הנגבי בהחלט תפס אותם בזמן לא טוב, והשאיר אותם נבוכים. אז מה עושים? הנגבי הותיר אחריו, מלבד הכסא בכנסת אותו הוריש למחליפתו, נינו אבסדזה, גם את ראשות הוועדה הנחשקת: חוץ ובטחון. אלא, שלגודל ההפתעה, קדימה כלל וכלל אינה רוצה בתיק הזה. ועדת הכלכלה, זה מה שהיא רוצה, כאן ועכשיו.

ועדת הכלכלה, למי שאינו זוכר, נתונה כיום בתוך מריבה עזה בין שני קודקודים: יו"ר הוועדה הנוכחי, אופיר אקוניס, מקורבו של נתניהו, ומי שאמור להחליף אותו: כרמל שאמה, חברו למפלגה.

אקוניס מסרב לפנות את הכסא, שאמה דורש אותו בתוקף, ושניים אוחזים בכסא. נתניהו, אגב, עומד לצידו של אקוניס, ומוכן להבטיח לשאמה כמעט כל מה שירצה, רק שיוותר על התפקיד.

והנה פיתאום, משום מקום, קופצת על נתניהו רוגזה של קדימה. כאילו לא די לו בקרב הפנימי על הכלכלה – ועדה שעושה רושם ששוכב בה המון כסף...וד"ל - תצניח לו לבני אל הכסא הזה מישהו משלה.

ולמה באמת רוצה כל כך לבני את ראשות הוועדה הזו?

ובכן, לא מתוך אהבת ועדת הכלכלה כמו מתוך שנאה למתחרה שלה, שאול מופז, האיש הלוטש את עיניו לכסא יו"ר התנועה. מיד לאחר קבלת גזר דינו המליץ הנגבי על מינויו של מופז לתפקיד יו"ר ועדת החוץ והבטחון. לבני שמעה, לא אהבה את השמועה, ושלחה את יו"ר הסיעה, דליה איציק, לשגר מכתב ליו"ר הכנסת.

במכתב: דרישתה של קדימה לקבל את...ועדת הכלכלה לידיה. את ועדת החוץ והביטחון, הוועדה שבימים כתיקונם הכול רוצים בה, היא מוכנה להעניק במתנה לליכוד.

"ככה נוהגת מנהיגה", אומרים מקורביה, שלא לציטוט בשמם, כמובן.

"ראש בקיר", טוענים מתנגדיה מבית, שלא אוהבים את הצעד המגוחך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}