י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

'הסיעה המרכזית' ו'דגל' מציגים: שקט, מתחנפים

ביום חמישי שיבח סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, את עמיתו, יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, בתכנית 'פילפוליטיקה' • הבוקר, כמנהג אנ"ש, השיב לו גפני כגמולו הטוב

ליצמן עם גפני, בוועדת הכספים. צילום: ארכיון
ליצמן עם גפני, בוועדת הכספים. צילום: ארכיון

בדיון בוועדת הכספים הבוקר (ד), זכו הנוכחים לשמוע דברי נופת צופים ושבחים לרוב מפי היו"ר, משה גפני, שדאג לרפד את עמיתו למפלגה, סגן שר הבריאות, במחמאות.

"משרד הבריאות עבר בשנה וחצי האחרונות טלטלה בריאה, במשרד הבריאות מתחוללים שינויים מהותיים וחיוביים רבים מאז נכנס הרב ליצמן לתפקידו, ואנו מברכים אותו על כך", אמר בעת דיון שעסק בתקציב משרד הבריאות לשנתיים הקרובות.

ליצמן, שהתלהב, אולי גם הופתע, מן המחמאה, החל לספר על עלילותיו במשרד, ועל השינויים הרבים אותם חולל. טיפולי השיניים לילדים, מכשירי MRI לכל בתי החולים במדינה, ומה לא.

"בעשרת השנים האחרונות היו שמונה שרי בריאות שונים, כל אחד מהם כיהן כשנה ורבע בלבד. אני שברתי את זה כבר", סיפר, והותיר אחריו את האבטחה, שעד כה לא הצליח לקיימה, לשדרג את מערך בריאות הנפש במדינה.

"הוועדה עומדת לימין משרד הבריאות וסגן השר בכל נושא. אנו נסייע בכל דבר על מנת לשדרג את מערכת הבריאות בישראל", סיכם גפני את הדיון, במילים של 'כי טוב'.

מי אינו זוכר את הקרב שניתש בין השניים ערב חלוקת התפקידים בממשלה. שניהם אחזו במפה של ראשות ועדת הכספים, ומשכו, כל אחד לכיוונו שלו. בסופו של יום נותרו שניהם מותשים, בניצחון אחד אפס לטובת גפני.

מאז, לא זכו הכתבים לשמוע מפיהם שבחים הדדיים, וכידוע לכל ליצמן אף אינו משתתף בישיבות הסיעה של 'יהדות התורה'. הוא עסוק מאד.

אז איך קרה שגר זאב עם כבש בוועדה אחת, תוך חילופי נופת צופים? ובכן, בראיון בתוכנית 'פילפוליטיקה' של עמיתיי, הפרשנים הפוליטיים יעקב ריבלין ואבי בלום, ברדיו 'קול ברמה', הנפיק ליצמן דברי שבח והלל לגפני, על ניהול ועדת הכספים. הבוקר, בוועדת הכספים, השיב לו ליצמן כגמולו הטוב.
.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}