כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

התגובה לראיון ב'משפחה': ציור של חזיר

תוצאות ההסתה: הפרופ' החרדי ר' אליהו ריפס, מרצה למתמטיקה באוניברסיטה העברית בירושלים, נכנס לכיתה וגילה ציור בוטה ופוגעני של חזיר על הלוח

ישראל באמת מתביישת. הפגנת הסטודנטים בירושלים בשבוע שעבר
ישראל באמת מתביישת. הפגנת הסטודנטים בירושלים בשבוע שעבר

בשבוע שעבר העניק פרופ' אליהו ריפס, מרצה למתמטיקה באוניברסיטה העברית בירושלים, ראיון לשבועון 'משפחה', שבו הגן על האברכים ועל החוק המבקש לתמוך בהם כלכלית. השבוע, הוא שילם על כך מחיר אישי בוטה ופוגעני - בדמות ציור של חזיר שצויר על הלוח בכיתתו, כקבלת פנים לפרופ' החרדי שהעז להשמיע דברים בחשיבות לימוד התורה. כך מדווח 'ידיעות אחרונות'.

פרופ' ריפס, חרדי חוזר בתשובה וחוקר בעל שם עולמי בתחום האלגברה, נכנס לכיתתו, וראה ציור גדול של חזיר על הלוח. סטודנטים שנכחו בשיעור סיפרו שריפס הביט ארוכות בלוח, ונראה היה מופתע ומזועזע.

לאחר שהתעשת, הוא מחק את הציור מהלוח והמשיך ללמד כרגיל, אך היה מוטרד ונסער. למחרת קיבלו הסטודנטים בכיתה שבה התרחש המקרה, הודעה שפרופ' ריפס לא ימשיך ללמד אותם.

התקרית אירעה ככל הנראה בעקבות ראיון שהעניק הפרופ' ל'משפחה', שבו תקף את השתוללות הסטודנטים, ודיבר בשבחם של לומדי התורה. "אני בא מעולם המדע, ואני יודע מה זה הישגים שכליים, ואני מבין מה זו אקדמיה, ועדיין אני אומר, אין דבר חשוב יותר מתורה בעולם", אמר ריפס. "יותר מזה, אנשים מסתכלים על גאוני מדע יהודיים כמו איינשטיין ופון ניומן כעל ברכה לעולם, כעל יהודים שהצליחו בעולם. אני מסתכל עליהם כעל הפסד, העולם הפסיד כוחות כאלו חזקים שהיו יכולים להגות בתורת ה' בעומק לא יתואר ובהיקף רחב.

"תאר לך כמה עוצמה רוחנית הייתה יכולה להיות בעולם אם איינשטיין היה משקיע את חייו בתורה", הוא אמר.

"גם אני לומד כל יום תורה, ולפרנסתי אני עובד בעבודה מדעית שאני מצליח בה ברוך ה' מאד. אבל גם אני עדיין לא ויתרתי על החלום, לא ויתרתי על שום דף גמרא, ואני יודע שבעזרת ה' יבוא יום ובו אלמד כל אחד וטחד מדפי הש"ס, כל הלכה והלכה מהלכות השולחן ערוך. לא, לא אני לא מוותר", אמר ריפס ל'משפחה'.

את המחיר, הוא נאלץ כאמור לשלם עם היכנסו לכיתה, כאשר ראה את הציור הפוגעני.

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה ל'ידיעות': "הסטודנט שצייר את ראש החזיר התנצל בפני המרצה, שקיבל את ההתנצלות. הקורס ממשיך להתנהל כרגיל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}