י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

הכירו: שני חובשי הכיפה החדשים של דונלד טראמפ

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית הקים אתמול ועדה לבחינת יחסי החוץ של ישראל וארצות הברית, העמיד בראש בוגר ישיבה - וצירף אליה איש עסקים חרדי מלייקווד

דונלד טראמפ, צילום: פלאש90
דונלד טראמפ, צילום: פלאש90

מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארה"ב דונאלד טראמפ הודיע אמש (ה') על הקמת וועדה מיוחדת שתבחן את יחסי ארה"ב וישראל, ותייעץ לו בעניין.

בנוסף, מינה טראמפ את ד"ר ריצ' רוברטס, חרדי תושב לייקווד ומגדולי התורמים למוסדות החינוך בלייקווד, לתפקיד סגן יו"ר הועדה המייעצת בעניין יחסי ישראל וארה"ב. בראש הועדה יעמוד עוה"ד ג'ייסון גרינבלט.

ד"ר ריצ' רוברטס, אב לשישה, ידוע בלייקווד כאחד מגדולי הפילנטרופים החרדיים. מדי פורים משחרים לפתחו מאות מתרימים. ד"ר רוברטס ידוע גם כאחד התורמים הגדולים של המפלגה הרפובליקנית. בראש הוועדה עומד ג'ייסון גרינבלט, או אם תרצו - יונתן דב גרינבלט, המלווה את טראמפ כבר 20 שנה, ומכהן כיועץ המשפטי וכסגן היו"ר של חברת הנדל"ן של טראמפ.

גרינבלט, בן 49, יהודי אורתודוקסי בוגר ישיבת הר עציון בישראל שלמד לאחר מכן ב"ישיבה יונברסיטי", נחשב לבעל דעות ימניות מובהקות ויש שיאמרו אף שהוא מזוהה באופן ברור עם מפעל ההתנחלויות.

הוא חובש כיפה שחורה ואב לשישה, מתגורר בטינק, ניו ג'רזי, ואוהב לבקר בישראל עליה אף הוציא ספר.

טראמפ אמר השבוע כי הסכסוך הישראלי פלשתיני הוא בעיה שכל נשיא בארה"ב ניסה לפתור ונכשל, וכתוצאה מכל סובלים שני הצדדים, "אסור לנו לחשוש לנקוט בצעדים חדשים שיביאו שלום באזור". ד"ר רוברטס אמר בתגובה למינוי כי "זו זכות גדולה עבורו להיות בוועדה כה חשובה".
דונלד טראמפ ועדה לבחינת יחסי החוץ רפובליקני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}