כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

שגריר עם רצון טוב • תמונות בלעדיות

לא תאמינו: שגריר בריטניה החדש הוא יהודי שומר מסורת, שנרתם לטובת הציבור החרדי • במפגש עם עיתונאים ואישי ציבור חרדים הוא חשף... סודות על איראן

המפגש עם הבכירים. צילום: יעקב נחומי
המפגש עם הבכירים. צילום: יעקב נחומי

לפני כמספר חודשים נכנס שגריר בריטניה בישראל, מתיו גולד, לתפקידו, ומאז הוא עושה כל מאמץ בכדי לעמוד מקרוב על הלכי הרוח בקרב הציבור החרדי בישראל.

מתיו, יהודי המחובר למסורת ישראל שם דגש מיוחד על הציבור החרדי בישראל, והבטיח לא אחת, כי יעשה הכל בכדי לרומם את קרן הציבור החרדי בארצו.

בסדרת מפגשים שיזם עבורו יצחק שפירא, בנו של חבר הכנסת המיתולוגי ב'אגודת ישראל', מוניה ז"ל, הוא נפגש עם אישים בכירים בציבור החרדי, שואל שאלות, והבטיח להעביר את הדברים אותם הוא שומע, הלאה, לממשלה היושבת בלונדון.

לפני כמספר שבועות, נערך בבית התל אביבי ברחוב שטריקר, מפגש ראשון בסדרה. אל הבית המיתולוגי שאירח ראשי ממשל רבים לצד שועי עולם וגדולי ישראל, הגיע אריה דרעי מלווה ביוסי שוינגר, למפגש עם השגריר הטרי. שעה ארוכה ישבו המשתתפים לשיחה ערנית שעסקה בעמדות החרדיות בשורת נושאים העומדים על הפרק.

השבוע נערך המפגש השני, בו השתתפו עשרות נציגי ציבור ועורכי עיתונים. למעלה משלוש שעות ישבה החבורה וענתה על שאלות השגריר, שפתח את הפגישה באומרו: "חשוב לי מאוד לשמוע את עמדת היהדות האורתודוקסית בישראל במכלול הנושאים העומדים על הפרק ולהביא עמדה זו בפני ממשלתי באנגליה".

השגריר, שבעבר כיהן כשגרירי בפועל של אנגליה באיראן סיפר למשתתפים, כי בתקופת שהותו בטהרן, הקפיד לבקר בבית הכנסת בעיר ולא הסתיר את יהדותו. בהקשר זה סיפר המארח ר' יצחק שפירא, כי עם בא השגריר לארץ, נתכבד יחד עם הגרי"מ לאו לקבוע מזוזות במעונו הרשמי של שגריר אנגליה.







































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}