כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

נס על שפת הכינרת • מפגש מרגש

שבועות אחדים לאחר שהתחשמל נפגש מיתר שובה עם המתנדבים שהצילו את חייו - למפגש הודיה ושחזור • כשהגיע לקטע בו איבד את ההכרה, היו אלה המצילים שהמשיכו בסיפור

המפגש המרגש
המפגש המרגש

הרבה דמעות ירדו במפגש שנערך בין מיתר שובה, נער בן 13, לבין יוסי ועקנין ומשה טרבלסי, חובשי 'איחוד הצלה' בטבריה, שהצילו את חייו של מיתר על שפת הכינרת.

במפגש שיחזר הנער מיתר שובה את הזכור לו: "הגעתי עם חבר לחוף הטיילת בטבריה בכדי להשתכשך קצת במים. יצאתי מהמים, טיפסתי במדרגות תוך כדי אחיזה במעקה הבטיחות ולפתע חשתי בזרמים בכל חלקי גופי. הספקתי לצעוק לעבר חברי 'התחשמלתי', והתחלתי לאבד את הכרה. יותר מזה איני זוכר".

"האמת שמכאן אני זוכר", השיב לו בהתרגשות משה טרבלסי. "קיבלנו במכשיר הזימונית (ביפר) קריאה על נער מחוסר הכרה בן 13 בחוף הטיילת. מיד התנעתי את אופנוע החירום המאובזר עם ציוד רפואי מתקדם ויצאתי לכוון הטיילת.

"כאשר הגעתי למקום, הבחנתי בנער מחוסר הכרה ובצעירה שככל הנראה עברה במקום וניסתה להציל אותו, אולם ברגע שנגעה בו התחשמלה גם היא.

"יחד עם יוסי ועקנין, התחלנו לבצע פעולות החייאה שנמשכו למעלה מ-40 דקות. הנער מיתר היה בלי דופק ובלי נשמה. לשמחתי, הצלחנו להחיות אותו והוא הועבר במצב קשה לבית החולים פורייה להמשך הטיפול".

"הנס הגדול התרחש לאחר כמה ימים", מספר יוסי ועקנין. "קיבלנו את הבשורה המשמחת שבחסדי שמים הנער מיתר שובה התעורר בבית החולים ויצא מכלל סכנת חיים לתדהמת כל רופאיו ולשמחת בני משפחתו וחבריו שציפו ואיחלו לנס. חלפו עוד כמה שבועות – השתחררת מבית החולים, והנה אתה פה".

מיתר ידע לספר למציליו, כי סיבת ההתחשמלות התבררה: הוא התחשמל כשאחז במעקה הבטיחות שנגע בכבל חשמלי, שחובר בטעות לבורג שהיה מיועד לחיבור קופסת חשמל לרצפה. הנער היה רטוב והשילוב בין השניים היה קטלני.

במפגש, ביקשו הנער מיתר שובה ואמו להודות לשני החובשים שבזכותם ניצלו חייו: "אנו חשים אסירי תודה והוקרה למלאכים הנפלאים - חובשי 'איחוד הצלה'. בלעדיכם, איננו יודעים איך הסיפור היה יכול להסתיים. כולנו תקווה שעם ישראל לא יזדקק לכם יותר במקרים מעין אלו אלא בדברים משמחים ומרננים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}