כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

שטייניץ: ה'פטור' לחרדים - שגיאה היסטורית של בן גוריון

שר האוצר התבקש לנאום על סדר העדיפויות בתקציב, אבל נאלץ להתייחס להבטחת הכנסה לאברכים • "יש לי ביקורת על החרדים גם מבחינת צבא וגם מבחינת עבודה"

שטייניץ עם ידיד חרדי
שטייניץ עם ידיד חרדי

שר האוצר, יובל שטייניץ, נאם הבוקר (ג) בכנס שדרות לחברה, והתייחס גם לחוק האברכים. "מבחינתי זו שגיאה היסטורית שבן גוריון נתן פטור לחרדים מצה"ל", אמר, כשהוא מגולל, בעצם, את האשמה בנושא, לפתחו של בן גוריון.

את תגובתו של בן גוריון להאשמה, לא הצלחנו לקבל.

שטייניץ הגיע לכנס בכדי להציג את סדר עדיפויות התקציב הדו-שנתי, ויתכן שלא תכנן כלל להתייחס לנושא האברכים. אולם, כבר מחוץ לבניין קידמו את פניו עשרות סטודנטים בקריאות "לא פראיירים, לוקחים את המדינה בידיים".גם כאשר החל לנאום, קטעו אותו המפגינים, עד שבשלב מסוים חייך ואמר כי הוא מרגיש כמו נתניהו בניו אורלינס, לו קטעו גם כן מפגינים את הנאום. שטיניץ, שנאלץ להיגרר לנושא האברכים, ציין כי יש לו "ביקורת על החרדים גם מבחינת הצבא וגם מבחינת העבודה".

בהמשך הוסיף שטייניץ, כי צה"ל יוכל להחזיק מעמד גם ללא החרדים, אולם, לעומת זאת, אמר, "אם החרדים לא ישתתפו בעבודה - הצמיחה הכלכלית לא תוכל להמשך". יחד עם זה, הדגיש, כי למרות שהמגמה היא לעודד הצטרפות אברכים למעגל העבודה, מדובר בחוק שקיים כבר 30 שנה, חוק מצומצם, שיש בכוונת הממשלה "להכניס בו שינויים כדי שהתשלום הזה לא יהפוך לתמריץ שלילי. המטרה היא שנמצא תשלום שלא ימנע מיציאה לעבודה", הבהיר.

בהמשך התייחס לנושא אליו הוזמן לדבר ואמר: "הנושא החשוב ביותר עימו התמודד משרדי בהרכבת הצעת התקציב הדו שנתי, הוא נושא האבטלה וצמיחת הכלכלה. האיום הגדול ביותר בגוש האירו ובארה"ב הוא האבטלה. בגוש האירו ובארה"ב יש אבטלה גבוהה, לישראל היתה תחזית אבטלה של בין 10% ל-15% בעקבות המשבר הכלכלי, אבל בזכות המאבק התקציבי, האיום קטן". עם זאת, הוסיף שטייניץ, "האיום על הכלכלה הישראלית עדיין קיים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}