ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

פייסבוק הוא לא טרוריסט, הוא רק מפרסם אותם

אין ספק שמשהו קורה לעם שלנו. בהחלט תהליכים של ניצני פאשיזם, התבהמות וקיצוניות. של מי אתם שואלים - של אלו המוכנים לתת במה גדולה ומפוארת להסתה לפיגועי טרור רצחניים ביהודים - והכל בכדי להרגיש עליונות דוחה וצבועה של הומאניות ודמוקרטיה מזוייפת • טור

(רויטרס)
(רויטרס)

כשהשר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר לא מזמן שצריך להסיר תכנים מסיתים מעל דפי הפייסבוק, קמו להם כל יפי הנפש למיניהם וזעקו את זעקת חופש הביטוי והדמוקרטיה שכוללת בעיניהם גם הסתה לטרור, לרצח ביהודים ולהילול שאהידים למיניהם. כשהשר הסביר שוב ושוב שמדובר בעמודים שמסיתים בני נוער מושפעים לבצע פיגועי טרור ואף מסבירים להם איך ומה לעשות, עדיין היו כאלה שטענו שאין לנו זכות להגיד לפייסבוק מה לעשות. האומנם?

לפני מספר שנים (שכבר אף אחד לא זוכר כמה), נכנסה בסערה לחיינו רשת הפייסבוק ומאז רובנו כבר לא זוכרים איך היו נראים החיים לפני היכולת לשתף בכל רגע נתון לשארית העולם מה עובר עלינו. הכח הבלתי נתפס שיש למנגנון הזה, עצום בקנה מידה שכלל אי אפשר אפילו לכמת וארגוני הפשע והרשע קלטו את זה מהר מאוד. היום כבר לא צריך להגיע אליך עד הבית בשביל לשכנע אותך, לא צריף אפילו שיחה טלפונית, מספיק פוסט אחד קצר במיוחד ולא מושקע במיוחד, בשביל למכור לך את העולם.

עשרות אלפי פוסטים של הסתה כבר עלו לרשת הפייסבוק, חלקם מזעזעים במיוחד חלקם פחות, אך בוא נודה על האמת; כשאנחנו נתקלים באיזושהו כיתוב לא מוסבר בשפה הערבית אנחנו מתעלמים, אפילו כשזה באנגלית ומדובר באנטישמי גלוי, אנחנו לא באמת טורחים להגיב, כי זה לא ממש חלק מאיתנו. המשמעות של ההתעלמות שלנו יצרה ואקום של פרסומי הסתה חמורים ביותר הקוראים להשמדת העם היהודי וכשאנחנו מתעלמים, כמונו גם פייסבוק.

בתקופה האחרונה התעוררנו, וכמונו גם מדינות אחרות בעולם, וכשאלו דורשות מפייסבוק להסיר תכנים מסיתים ואלימים פייסבוק נענה, כשאנחנו מבקשים התשובה ברוב המקרים היא לא. מארק צוקרברג - היהודי הגאה, תומך הגלובליזציה - שבנה חומה ענקית מסביב לביתו האישי שלו, שכבר פרסם סטטוס תמיכה במוסלמים כשהוא כותב: "אלחם למען המוסלמים ואשמור על פייסבוק שקט ובטוח עבורם", לא טורח להסתיר את דעתו על ה"כיבוש" ועל "פלסטין" ומסרב בשיטתיות להסיר עמודים מלאי שנאה ושטנה נגד יהודים בארץ ובעולם ואפילו סירב להסיר סרטון המסביר איך לשחוט יהודים בצורה היעילה ביותר.

השבוע החליטו משפחות אמריקאיות שכולות, ששכלו כולן את ילדיהן בפיגועי טרור בישראל, לתבוע את פייסבוק על פירסומי הסתה ברשות הפלסטינית ועל כך שפייסבוק אפשרה לפעילי חמאס לפרסם טרור ולהוביל את אותם צעירי הרשות - לבצע פיגועים רצחניים ביקיריהם. במקביל אף הגיע תזכיר הצעת החוק של שר הפנים גלעד ארדן ושרת המשפטים איילת שקד שמציע שבית המשפט יוכל להורות לפייסבוק וגוגל למחוק פרסומי הסתה על ידי צו משפטי.

השר ארדן. צילום: דוברות המשרד לביטחון פניםצילום: השר ארדן. צילום: דוברות המשרד לביטחון פנים
השר ארדן. צילום: דוברות המשרד לביטחון פנים

דווקא חשבתי שכל חסידי אומות העולם של חופש הביטוי הרצחני, שלפני כן התקוממו נגד הרעיון ישמחו לקטוע את כדור השלג המסית כבר כשהוא מתחיל לרקום עור וגידים. הרי הם אלו שתמיד טוענים שהכל מתחיל בשטיפת המוחות וההסתה שמתחילה כבר בגיל צעיר במערכת החינוך הפלסטינית (שהיום הוחלפה ברשת הפייסבוק המבעבעת), אך למרות זאת הם בחרו שוב לקחת את הצד השני והאלים של המטבע, לא משנה כמה הוא מסוכן לעם היהודי ואפילו כשמדובר בפיקוח נפש של יהודים בארץ ובעולם.

אין ספק שמשהו קורה לעם שלנו. בהחלט תהליכים של ניצני פאשיזם, התבהמות וקיצוניות. של מי אתם שואלים, כשאתם בטח מכירים את דעותיי לא מהיום, של אלו המוכנים לתת במה גדולה ומפוארת להסתה לפיגועי טרור רצחניים ביהודים - והכל בכדי להרגיש עליונות דוחה וצבועה של הומאניות ודמוקרטיה מזוייפת שמזמן כבר איבדה את המשמעות האמיתית שלה.

הגיע הזמן שנפסיק להתנצל ולנסות להסביר את הזכות הבסיסית שלנו להגן על עצמנו. כעם שעבר ועובר לא מעט ומתמודד עם קשיים כמעט בלתי פוסקים, אנחנו צריכים להבין שאין שום סיבה שמדינה אחרת תקבל פריבילגיה מסויימת שהכרחית לבטחון האזרחים ואנחנו לא נקבל; על אחת כמה וכמה כשמדובר במדינה שחווה פיגועי טרור מהיום שנולדה.

אני סומכת על השר ארדן שזיהה היכן צריך לקטוע את ההסתה ופועל בנושא יחד עם שרת המשפטים איילת שקד והשר נפתלי בנט שגם נרתם לעניין, אך אני לא סומכת עלינו. על חלק (קטן אומנם ככל שיהיה) מהעם הזה שאיבד פרופורציות והחליט ללכת עם הראש בקיר ויהי מה. מדינת ישראל היא הריבון היחיד של מדינת ישראל, לא פייסבוק לא גוגל ובטח שלא מיעוט קיצוני שכלל לא רוצה להשאיר את מדינת היהודים כפי שאנו מכירים אותה היום.

הגיע הזמן שנעשה החלטות ונדבוק בהן. אולי אז האויבים שלנו יפנימו את המסר, או לפחות רשת פייסבוק תחליט שאנחנו מספיק ראויים לאותו כבוד וביטחון שמקבלים עמים אחרים. כי אם לא נכבד את עצמנו אף אחד לא יכבד אותנו, בטח שלא פייסבוק.
פייסבוק הסתה גלעד ארדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד