כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

זק"א בדרך לפעול כארגון ממשלתי

על פי התוכנית, זק"א יתוקצב לפי החוק, ויפעל בהנחיית פיקוד העורף ומשרד הפנים, ויסייע בשעת חירום, גם בעת מלחמה • משי זהב: "כל מנוע זקוק לדלק"

פעילי זק''א בתרגיל
פעילי זק''א בתרגיל

בממשלת ישראל לא מבזבזים זמן ומתחילים כבר בהיערכות מוקדמת לקראת המלחמה הבאה שמי יודע מתי והאם תפרוץ: גורמים שונים בממשלה פועלים בתקופה האחרונה להכרה בארגון זק"א כארגון ממשלתי שיסייע בזיהוי קורבנות אסון בשעת חירום. כך מדווח הבוקר (ג) עיתון 'מעריב'.

על פי התוכנית, זק"א יפעל בהנחיית פיקוד העורף ומשרד הפנים, ויסייע בשעת חירום, גם בעת מלחמה. ארגון זק"א מביע את רצונו העז להפוך לארגון ממשלתי, בגלל הקושי בגיוס תרומות בשנים האחרונות, ואילו מן הצד השני המדינה תשמח לקבל סיוע במשימות של איתור וחילוץ גופות והבאתם לקבורה.

בפגישה שנערכה בין סגן שר הביטחון, מתן וילנאי, לבין שר הפנים, אלי ישי, העביר וילנאי את ההצעה לשלב את הארגון תחת משרד ממשלתי - וכעת הנושא בבדיקה. הקושי בו נתקלים גורמים ביטחוניים בהשלמת המהלך הוא הפעלת מתנדבים בזמן חירום, אולם הם מציינים כי אלו קשיים אשר יש להם פתרון.

גם ברשות לחירום לאומית המליצו לשלב באופן קבוע את זק"א, כארגון אחראי לפינוי חללים מזירת האירוע.

יו"ר זק"א, יהודה משי זהב אומר ל'מעריב', כי הוא חושב שמדובר בצעד גדול וחשוב: "בשנת 2003 הוכתרנו על ידי שר הביטחון כארגון עזר לשעת חירום. עכשיו מדברים על צעד גדול יותר. עיגון בחוק של חלק מתקציב זק"א, בין 30 ל-40 אחוז מסך התקציב הכולל. אנחנו עושים אימונים, משתתפים בדיונים מרכזיים במשרדי הביטחון והחוץ, עומדים על רמת כשירות, אבל בסוף אנחנו גוף התנדבותי. כל מנוע זקוק לדלק".

משי זהב מוסיף: "אין לי ספק שאם צה"ל ומשרד הביטחון יירתמו למהלך נוכל לראות קבוצה גדולה שתבצע שירות לאומי בזק"א בגיבוי לא מעט חצרות רבנים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}