כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

עזמי בשארה מוכן לוותר על הפנסיה שלו

ח"כ זחאלקה הפתיע בדיון בוועדת הכנסת על שלילת זכויותיו של הח"כ לשעבר: "דיברתי איתו היום, הוא מוכן לוותר על הפנסיה" • ח"כ לווין: "חוצפה שאין כדוגמתה, שאתה מנהל מו"מ עבור סוכנים של האויב"

הבוגד מוכן לוותר. עזמי בשארה
הבוגד מוכן לוותר. עזמי בשארה

ועדת הכנסת התכנסה היום (ג) כדי לדון בשלילת זכויותיו של ח"כ לשעבר, עזמי בשארה, שנחשד בקיום קשר עם האויב. במהלך הדיון שלף ח"כ זחאלקה מידע מפתיע: "דיברתי היום עם עזמי בשארה, והוא מוכן לוותר על הפנסיה שלו".

בתגובה, אמר ח"כ נחמן שי, כי "אם הוא מסכים, נוותר על החוק". ח"כ חסון סירב ואמר: "לא ננהל מו"מ איתו". ח"כ יריב לווין, יו"ר הוועדה, הביע את כעסו על זחאלקה ועל המידע שהביא בפני הוועדה. "זו חוצפה שאין כדוגמתה, שאתה מנהל מו"מ עבור סוכנים של האויב". בסיכומו של דבר אישרה הוועדה, פה אחד, את חוק שלילת שכר וזכויות חברי כנסת וחכי"ם לשעבר שלא התיצבו לחקירה/מאסר.

בלי קשר לדיון נגד בשארה, עתרה בימים האחרונים ח"כ חנין זועבי לבג"צ, בדבר שלילת זכויותיה הפרלמנטאריות, מהלך שלדבריה אינו חוקי. אל העתירה הצטרף גם ארגון עדאלה, האגודה לזכויות האזרח. "תכליתה של החסינות היא הגנה על פעילות פוליטית של ח"כים, ובפרט - על נציגי המיעוט", טענו.

לדבריהם, חרגה הכנסת מסמכותה ופעלה בניגוד לחוק החסינות. לדעתם, שלילת זכויותיה של זועבי יוצרת תקדים מסוכן, שיאפשר בעתיד להעניש ח"כים שייצגו את המיעוט.

שלילת זכויותיה של זועבי נעשו לאחר פנייתו של ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) לוועדת הכנסת, כשהוא מאשים אותה (יחד עם עוד מספר ח"כים) בהאשמות של "בוגדים" ו"גיס חמישי". כתוצאה מכך נשללו מזועבי זכויות היציאה והכניסה מהארץ, דרכונה הדיפלומטי וזכויותיה להחזר הוצאות משפטיות.

בחודש יולי האחרון אישרה הכנסת את החלטות הוועדה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}