י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

הר הבית בידם: עלייה מיוחדת לזכרה של הלל אריאל הי"ד • צפו בגלריה

"אנחנו לא באנו לכאן הבוקר כדי לבכות, כבר בכינו מספיק ונבכה עוד • באנו לחזק את הלב ולהתחזק מכם. זהו יום של שמחה, לא של עצב • תדברו, תתווכחו, תחשבו, אבל שימו את הר הבית, שהוא מקום המקדש במרכז השיח, כי זה הזמן • הלב של הבת שלנו נדקר. אנחנו מחזקים יחד אתכם את לב האומה. פה זה לב האומה"

הר הבית בידם: עלייה מיוחדת לזכרה של הלל אריאל הי"ד • צפו בגלריה
יונתן זינדל/פלאש90

הבוקר התקיימה עליה מיוחדת להר הבית לזכרה של הנערה הלל יפה אריאל הי"ד, שנרצחה על ידי בן עוולה לפני כעשרה ימים, עת נמה בחדר השינה שלה בביתה שבקריית ארבע. המחבל הצליח לחצות את גדר המערכת לאחר צעידה של שעה מהכפר הסמוך, נכנס לחדר השינה דרך חלון הבית ודקר אותה למוות. חברי כיתת הכוננות של קריית ארבע שהוזעקו למקום חדרו למגע עם המפגע, ירו בו ונטרלו אותו.

עוד קודם לעליה התקיימה עצרת ספונטנית בה השתתפו מאות אנשים ובראשם הוריה של הי"ד, עמיחי ורינה. רבה של קריית ארבע הרב דב ליאור, חברי הכנסת אורי אריאל ויהודה גליק ואישי ציבור נוספים. הנוכחים אף רקדו ושרו שירים בשבחו של בית המקדש: "אדיר הוא, יבנה את ביתו בקרוב" ושירים נוספים.

עמיחי אריאל, אביה של הלל הי"ד, האשים את הממשלה ואמר: "כל יום יש תשפוכת דמים אדירה מהסיבה שאנחנו לא אוחזים בהר. אם נאחז בארץ, אז הוא לא יהיה סתם הר - הוא יהיה הר עם בית. הר עם בית משמעותו שלכל אחד מעם ישראל ומהעולם בכלל - יהיה בית. העולם מחכה לנו שנאיר לכולם, שנכבה את החושך הזה. שנאיר את החושך הזה שלא מגרשים אותו במקלות, אלא באור. אחרי שנאיר לכולם, יהיה אפשר לגרש את החושך הזה גם במקלות".

האם רינה אריאל הודתה לכל המשתתפים שהגיעו ואמרה כי "אנחנו לא באנו לכאן הבוקר כדי לבכות, כבר בכינו מספיק ונבכה עוד. באנו לחזק את הלב ולהתחזק מכם. זהו יום של שמחה, לא של עצב. תדברו, תתווכחו, תחשבו, אבל שימו את הר הבית, שהוא מקום המקדש במרכז השיח, כי זה הזמן. הלב של הבת שלנו נדקר. אנחנו מחזקים יחד אתכם את לב האומה. פה זה לב האומה".

ח"כ יהודה גליק אמר כי "הטרור יש לו מטרה אחת - לשבור אותנו ולהפיל אותנו לקרשים. אנחנו יש לנו מטרה: להמשיך קדימה, ולהעלות למעלה, מעלה מעלה. כל עוד אנחנו ממשיכים בדרכינו - נחושים, ולא נותנים לאף אחד מכוחות הרוע לנצח אותנו - זו הדרך שלנו לנצח את הטרור. אם היינו מתקפלים ולו במעט, זה היה פרס עבורם".

לאור איסורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות המתיחות הביטחונית, לא הורשו חברי הכנסת שהיו בקבוצה לעלות להר. שאר המשתתפים עלו בליווי כח משטרתי מתוגבר, והביקור עבר ללא תקלות.



































הלל אריאל יהודה גליק הר הבית פיגוע בעתניאל טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}