י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

רובינשטיין: "נציגי הדת"ל דואגים לעצמם"

מצוקת הדיור במגזר החרדי. ראש עיריית ביתר עלית בפנייה לנציגות החרדית בכנסת: "פעלו להפשרת בנייה בביתר עילית. יש בעיר כאלף יח"ד מוכנות לשיווק. הנציגים הדת"ל דואגים בעיקר ליישובים שלהם ביו"ש"

מאיר רובינשטיין (נתי שוחט, פלאש 90)
מאיר רובינשטיין (נתי שוחט, פלאש 90)

"לאחר מספר שנות הקפאת בנייה בביתר עילית, הכוללות מאבק גלוי וסמוי להשגת אישורי בנייה חרף ההקפאה המדינית, הנני לפנות לעזרתכם", כותב ראש עיריית ביתר עילית ויו"ר פורום ראשי הרשויות החרדיות מאיר רובינשטיין, במכתב ששיגר לראשי הנציגים החרדים בכנסת - שר הבריאות יעקב ליצמן, שר הפנים אריה דרעי, יו"ר ועדת הכספים משה גפני וסגן שר החינוך מאיר פרוש.

לדבריו, "בשנים האחרונות סובלת ביתר עילית מהקפאת בנייה למגורים והיעדר שיווקים בהיקפים משמעותיים. בכל השנים האחרונות שווקו בביתר עילית כמה מאות יח"ד, מספר זעום לעיר מתפתחת, בעלת פוטנציאל גדול".

מכתבו של רובינשטיין מגיע על רקע מצוקת הדיור הגדולה במגזר החרדי, כאשר אלפי זוגות צעירים לא מצליחים לקנות דירה.

רובינשטיין מדגיש במכתבו כי "לביתר עילית ישנן עתודות קרקע לבניית אלפי יח"ד, בהן כאלף יח"ד המוכנות לשיווק באופן מיידי בגבעה C – הגבעה השלישית של העיר", ומוסיף: "בניית יח"ד דיור חדשות, אינה רק פתרון לחלק מבעיות הדיור של הציבור החרדי, אלא גם צינור חמצן כלכלי לעיר. עיר מתפתחת היא עיר משגשגת. יכולת השגשוג של העיר, הינה פועל יוצא ישיר של התפתחותה".

במכתבו תוקף רובינשטיין את הנציגים הדתיים, שלטענתו דואגים בעיקר ליישובים שלהם ביו"ש. הקפאת הבנייה החלקית בשנים האחרונות, לא הייתה לדבריו ממוענת ברובה ליישובים החרדים: "לציבור הדתי לאומי, ישנם נציגים שאישור בנייה ביו"ש נמצא בראש מעייניהם, אולם היישובים החרדים אינם נמנים על קהל בוחריהם. רק אתם, נציגי הציבור החרדי, בכוחכם להביא לשינוי המצב להביא להפשרת בנייה משמעותית בעיר חרדית".

הוא גם מציין, כי אינו מתעלם מהמצב המדיני, אך "כמי שחי בשטח ובקי בעובדות, ידוע לי כי יש פתרונות שלא יעוררו תסבוכת מדינית. זאת כמובן בנוסף לעובדה כי ביתר עילית נמצאת סמוך לקו הירוק (נושקת לקו הירוק מכיוון בית שמש), וכלולה בגושי ההתיישבות בכל הסדר מדיני עתידי.

"אין צורך להכביר מילים על מצוקת הדיור של הציבור החרדי. החיפוש הנואש אחר מקומות מתאימים עבורו והכנת תכניות ואישורים מתאימים עוד יארכו שנים רבות. דווקא על רקע זה חשוב לזכור, כי בביתר עילית, ניתן לשווק מיידית כאלף יח"ד. הביקוש לדיור בעיר הינו ב"ה מהגבוהים בציבור החרדי".

בהתאם לכך, הוא מבקש מהנציגים החרדים, "להתערב מיידית בנושא, להפעיל לחץ על הדרג המדיני - ראש הממשלה ושר הביטחון, ולהביא לאישור שיווק יח"ד בביתר עילית".
מאיר רובינשטיין ביתר עלית מצוקת הדיור במגזר החרדי חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}