כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ארה"ב: 'הורי עמנואל' חילצו את הנוסעים מהלהבות

עסקני סאטמר, שבאו לקבל את פני 'הורי עמנואל', ניצלו מתאונה קשה - והצילו את נוסעי הרכב הסמוך • סיפור של השגחה פרטית • סיקור בלעדי וגלרייה

המכונית השרופה
המכונית השרופה



מי שהיה עד לקבלת הפנים הלבבית לה זכה מנהל בית-הספר החדש בעמנואל, הרב ישעיה אייכלר, על-ידי בכירי חסידות סאטמר בארה"ב, תהה לרגע האם עמנואל הפכה למעוז הקנאים.

עסקני 'ועד משמרת חומותייך ירושלים', קיבלו את פניו בשעת בוקר מוקדמת בשדה-התעופה והבטיחו כל סיוע שיידרש, החל מאש"ל וכלה בסיוע משמעותי בגיוס הכספים עבור הקנסות שהשית בית-המשפט על ההורים.

עוד בנושא:
ומי ישלם את הקנס של ההורים מעמנואל? האדמו"ר מסאטמר

מדוע זכה אייכלר ליחס כה חם? הובטח להם, לחסידי סאטמר, כי בית-הספר החדש בעמנואל לא יטול יותר תקציבים מ'המדינה הציונית'. עבורם, אין דבר גדול מזה.

כך או כך, בדרך חזרה משדה התעופה לקריית יואל, אירע נס: נהג משאית ענקית של רשות הדואר הפדרלית, איבד שליטה על רכבו - והיה במרחק זעיר מהתנגשות בעוצמה ברכבם של העסקנים.

רכבם של העסקנים ניצל בדרך נס.

מכונית סמוכה, שבה נסעה משפחה שלמה, ספגה את המכה. המשאית התנגשה ברכב, שהחל לעלות בלהבות. בני-המשפחה נכלאו ברכב, בעקבות חגורות-הבטיחות, והחלו לשווע לעזרה.

לידי עסקני הוועד, בצוותא מנהל בית-הספר החדש בעמנואל, הזדמנה מצווה נוספת. הם סייעו בחילוץ - וברגע האחרון, הצליחו במבצע הצלת משפחה שלמה משריפה. בחסדי שמים, כולם יצאו בריאים ושלמים.

"אם לא היינו שם", אומר ל'בחדרי חרדים' אחד העסקנים, "מי יודע מה היה סופה של אותה משפחה אומללה? היינו שלוחי מצוה - וזכינו לכך שמצות החינוך הטהור בארץ-ישראל, תגרור מצוה נוספת של הצלת נפשות".

























באירוע שנערך עבור 'הורי עמנואל' אצל האדמו"ר מסאטמר











תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}